A vezető magyar FC Barcelona blog!

Barcanoticias

12 forduló alatt 18 kapott gól? - Negatív rekordokat döntöget a védelem

2018. november 13. - KJDaniel

real-betis-vs-barcelona.jpgA Barcelona 12 forduló elteltével már 18 bekapott gólnál jár, a tavalyi stabilitás pedig még csak nyomokban sem fedezhető fel az idei csapaton.

Az idei szezonban nem úgy alakulnak a dolgok védekezés terén, mint ahogyan arra számíthattak a szurkolók a tavalyi év tükrében, azonban sok dolog közrejátszik abban, hogy ilyen gyengén muzsikál a védelem.

Mindenekelőtt érdemes megemlíteni, hogy Valverde feladta a tavaly jól bevált 4-4-2-es formációt és az idei szezon kezdete óta kísérletezik a 4-3-3-as hadrenddel, kisebb-nagyobb sikerrel.

Ez azonban csak egy, a sok tényező közül, mely hozzájárult az eddigi gyatra védekezéshez, nézzük a további okokat:

  • Nincs olyan balhátvéd a csapatban, aki tehermentesíteni tudná Jordi Albát.
  • Umtiti sérülése.
  • Piqué változó formája a védelem tengelyében.
  • Sergi Roberto jobb hátvédként való játszatása.

Természetesen nem csupán ezen okokból kifolyólag kap ennyi gólt a Barca, sokszor a szerencse, a véletlenek, a középpályások hibái is közrejátszanak, de érdemes egy pillantást vetni a különböző negatív statisztikákra:

  • 2016 szeptemberében kapott ki hazai pályán utoljára bajnoki meccsen az FC Barcelona. Akkor az Alavés nyert 2-1-re, azóta 42 veretlen meccset sikerült megvívniuk a fiuknak. Ezt a sorozatot szakította meg a Betis a 4-3-as győzelmükkel.
  • A Barcelona, történelme során először veszített el egy mérkőzést, ahol Lionel Messinek kétszer is sikerült betalálnia.
  • 15 éve nem volt példa arra, hogy hazai pályán 4 gólt kapjon a csapat. 2003 április 12.-én sikerült ezt utoljára abszolválnia a Deportivo La Coruna csapatának. (2-4)
  • 20 éve nem fordult elő, hogy 10 egymást követő bajnoki meccsen is gólt kapjanak a katalánok.

 

Mit gondoltok, Umtiti felépülésével hogyan fog változni a védelem összeállítása?

<

A bejegyzés trackback címe:

https://barcanoticias.blog.hu/api/trackback/id/tr6014370275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frano Dévay 2018.11.13. 18:45:29

a liga legkutyább hátvédsora a barcáé….és jön ám a többi gólhalmaz,....mivel nincs világszintü védö a barca keretében..egy sem,...igy aztán hiába rúg sok gólt leo, hiába hozza helyzetbe 3-4-szer az ökröket meccsenként,...hiába épit fel 6-8 gólhelyzetet meccsenként…..a szánalmas csapattársai kihagyják a helyzeteket...elbarmolják a döntö passzokat...és a védök otromba hibái lehetetlenné teszik az igazi eredményességet...igy hát elmondható:...a világ legjobb futbalistájának keresztbe tesz a saját csapata!!!!...ez az f.c.barcelona már harmadik éve!...és sajnos ez a helyzet csak romlani fog.

DISTANTxTHUNDER 2018.11.13. 19:33:50

Ezért nem tökös edző Valverde, tavaly bár jöttek az eredmények, mindenki pfújolt a szar játék miatt, ami a 442es hadrend bevezetésének volt köszönhető.. idén engedett a nyomásnak, visszaállt a 433ra, ennek köszönhetően a játék látványosan nem lett jobb, cserébe az eredmények is visszaestek..és dacára annak hogy szerintem ő is látja hogy ez így nem működik, nem áll vissza a tavalyi biztos recepthet, mert nem meri feladni a 433at.. ahogy Bukfencet, Pikét és Rakiticset sem meri kihagyni, pedig a góljainkat 90%ban ennek a triónak a fogalmatlanságából kapjuk.. miattuk, meg amiatt hogy megint nincs jobbhátvédünk..mert Roberto nem az, Semedo pedig egyenlőre nem az a szint.. megoldás lenne szerintem egy ilyen kezdő:
Ter Stegen, Roberto, Lenglet, Umtiti, Alba, Arthur, Vidal, Coutinho, Dembele, Suarez, Messi..442 gyémánt alakzatban feltéve.. persze tudom igazából hogy mi a baj.. 442ben hiányzik Iniesta biztonsága a balszélről.. ezért kellene igazolni egy labdabiztos, széleken is bevethető középpályást, teszem azt Eriksent.. csak hat ez sem lesz egyszerű a hihetetlen bértömeg miatt..plusz azt is veszük hozzá hogy a nyáron megint tarthatunk kiárusítást, lenne még kikből..

tiktak17 2018.11.13. 19:37:22

Engedjétek meg, hogy megosszam veletek élményeimet.
Életemben eddig 3 meccsen voltam.
Arsenal Swansea 0-1
Bayern Mainz 1-2
Barca Betis 3-4
2016 szept. óta nem kaptak ki hazai pályán...nagyon nem hozok szerencsét, ezek után nem is merek meccsre menni mert semmilyen trófeát nem fogunk így nyerni

kritizator 2018.11.13. 20:13:35

@tiktak17: sajnálom, egy időben így jartam az ETO-val.
Na az sem idén volt.

Bolha10 2018.11.13. 20:21:13

@tiktak17: ha Swansea, Mainz, Barca szurkolo vagy, akkor nem rossz arány ;)

18_BARCA_99 2018.11.13. 20:30:06

@Balázs37.: Az tenne talan most a legjobbat a focinak ha a jatekosok fizetesenek nagyobb reszet a teljesitmeny hatarozna meg, ezeket nevezhetjuk bonusznak vagy akarminek, es lenne az ettol kisebb fix fizetes. Ekkora penzeknel ez igy lenne egeszseges dehat az a franya verseny.

H.Stoichkov 2018.11.13. 23:41:49

@Balázs37.: Mondjuk az érdekelne, hogy a p.csába tudunk 200 misivel többet költeni bérekre, mint a city vagy a psg

H.Stoichkov 2018.11.13. 23:52:20

@Balázs37.: Valamint megnézném a barca, real, city, psg fizulistáját, játékosokra lebontva egymás mellett, legtöbbet keresőtől...lefelé. Egyből kiderülne, hol basszuk el hozzájuk képest. Van 5-8 kvára túlfizetett játékos, vagy az utánuk következő 10-15 kap sokkal többet.. pl aki nálunk sergi robi, semedo az mennyit kap psg-s játékosként

Robi71 2018.11.14. 00:30:57

@Balázs37.: @H.Stoichkov: Dembi 12, Coutinho 16....Arda 8 milliójáról nem is beszélve. Hogyan jutottunk el ezekhez a fizetésekhez? Veszélyes precedens...ha mondjuk képbe kerül egy újabb sztárigazolás....Eriksen például, egyértelmű, hogy Coutinho 16 milliója lesz a referencia...ez alá ő sem fogja adni.
Hogy lett Dembi 2,5 milliós dortmundi fizetéséből 12?....vagy Coutinho 4 milliós liverpooli fizetéséből 16?....ezek 4x, 5x fizetés emelések. Agyrém....

kritizator 2018.11.14. 05:16:08

@Robi71: erről kár vitát nyitni, ezt mar nem lehet visszacsinalni.
Kulonben vagy sztrájk lesz vagy kieses a masodosztalyba.

Bivi76 2018.11.14. 05:18:35

@Robi71: Igen, abban igazad van hogy Dembelé fizetése agyrém. Busquets fizetéséről nem szeretnél mesélni? Ne azzal gyere hogy Ő Legenda!

2018.11.14. 06:29:49

@Bivi76: Busquets hosszú évek alatt megdolgozott azért a fizetésért. Szóval ne hasonlítsd a kettőt össze.

Bolha10 2018.11.14. 07:11:25

@Robi71: mondjuk nem csodalom, h mindket jatekos sztrajkolni kezdett a volt klubjanal, hogy engedjék el(Dortmund, Pool)

2018.11.14. 07:16:28

@Robi71: A játékosok fizetése és szerződése nem nyilvános tehát te nem tudod érdemben alátámasztani amiről beszélsz tehát ez csak találgatás,egy adat nyilvános még pedig az,hogy egy adott évben a klub mennyit költött fizetésekre .Azt tudjuk Messi a legjobban fizetett játékos és azt is tudjuk mert Bartomeu elárulta,hogy Busquets lett a 2. a fizetési rangsorban nem is lenne ez baj ha lenne mögötte teljesítmény de évek óta egy rakás szar amit ő labdarúgás címszó alatt előad ,,

Bolha10 2018.11.14. 08:15:47

@zeli39: megint a Busquets-fétis..:D :D

LDzsi 2018.11.14. 08:18:27

@zeli39: a logika a következő: ha egy hír az igazunkat támasztja alá akkor az az igazság. Ha pedig a hír nem egyezik a véleményünkkel akkor kacsa. Ilyen egyszerű

LDzsi 2018.11.14. 08:21:18

@Bolha10: nem fétis, egyszerűen csak szigorúbb vele és nem elfogult. Ahogy pl én sem vagyok elfogult Messivel kapcsolatban

Bolha10 2018.11.14. 08:31:25

@LDzsi: lehet igy is mondani. Meg ugyis, hogy elfogult. Negativ iranyban.

Bolha10 2018.11.14. 08:32:33

@Bolha10: mert ha nem elfogult lenne vele negativ iranyban, nemcsak őt emlegetné mindig mint a “rosszat”. :)

kritizator 2018.11.14. 08:33:23

@zeli39: igy van.
Az egyetlen nyilvános adatbol kiindulva lehet átlagot képezni, esetleg Messi vélt (jogos) fizeteset levonva ujbol átlagot kepezni es igy tovább, de mindez akkor is találgatás. A nyilvanos adat akkor is magas a többi csapat nyilvanos adatahoz kepest. Persze ha lett volna 2-3 BL az utolsó 4-5 évben, senki sem szólna a magas fizetesek miatt.

Robi71 2018.11.14. 08:39:42

@kritizator: ...vagy az indokolatlanul magas fizetést kapó játékosoktól megválni. Ugyanakkor változtatni a bérstruktúrán....alacsonyabb alapbért és magasabb teljesítménybónuszokat megállapítani. Ehhez vezetőségi döntés kell...elsősorban akarat.

Robi71 2018.11.14. 08:41:46

@Bolha10: Pedig én azt hittem, hogy nekik a gyerekkori álmuk volt a Barca-ban játszani és nem a pénz miatt jöttek. :)
Értem én, hogy több pénzt keresnek, mint a korábbi klubjaiknál....de ez legyen mondjuk a duplája....ne 4x vagy 5x annyi.

Robi71 2018.11.14. 08:44:06

@Bivi76: Busquets, Pique, Alba, Suarez fizetése nem magas (sőt, aránytalan)...Dembi vagy Coutinho-éhoz képest.

Robi71 2018.11.14. 08:46:52

@zeli39: Még ha nem is publikus de kétlem, hogy Busi többet keresne, mint Coutinho.

Robi71 2018.11.14. 08:50:00

@LDzsi: Messi külön kategória...de ennek ellenére ha van valaki, aki megszolgál a pénzéért, akkor ő egész biztosan.

LDzsi 2018.11.14. 08:51:23

@Bolha10: hát önmagához képest tényleg elég gyenge teljesítményt produkál. Sehol sincs a 3-4 évvel ezelőtti önmagához képest, szerintem ezt te sem tagadnád. Ennek fejében jogosan kritizálhatja a fizetését, még akkor is ha ezt a 4 évvel ezelőtti teljesítményével érdemelte ki. Ha akkor kap ennyi fizetést, szerintem még zeli39 sem szólna egy szót se. Tény, hogy nem csak az ő teljesítménye kifogásolható, viszont annak tudatában hogy anno mire volt képes és hogy most mekkora fizetésért csinálja azt, amit most... Ha Messi mondjuk 40 évesen még a mostaninál is több fizetésért játszana, nyilván már sokkal de sokkal gyengébb minőségben, azt nagyon megérezné a csapat és nem biztos hogy profitálna belőle. Független attól, hogy rászolgált hogy addig játsszon ameddig csak akar.

Bolha10 2018.11.14. 09:28:48

@LDzsi: na, ez a lenyeg! Ő nem a fizeteset kritizalja, hanem mindenét! :) Annyira azert nem rossz ő, ha “3-4 éve” minden edzo őt jatszatja, klub-valogatott szinten is. Ők csak jobban ertenek hozza mint ti, nem?(koltoi kerdes).
Volt rosszabb periodusa Businak, ezt alairom, az elmult 1-2-3 év rosszabb volt mint pl elotte. De ez szerintem alapvetoen nem az ő hibaja hanem az , hogy sem LE-vel, sem Valverdevel(elso eveben) nem olyan taktikaval jatszott a csapat, ami Busi erenyeit kidomboritaná. Abban a rendszerben talan valoban szurkebb volt. De más nem?? Miert csak őt kell emlegetni mindig? De egyebkent kozel sem volt annyira rossz mint emlegetitek. Szerintem ti nem latjatok, hogy ő mit ad a csapatnak. Az edzők meg látják.

Robi71 2018.11.14. 09:36:29

@zeli39: Ha a játékosok fizetése és szerződése nem nyilvános, akkor hogy lehet, hogy minden hírforrás egységesen ugyanazokat az adatokat közöl?
Itt találsz legalább 10 hírforrást....mind ugyanazt közli (nem lehet véletlen):
www.google.hu/search?q=fc+barcelona+salary+official+2018&rlz=1C1GCEU_huHU820HU820&oq=FC+Barcelona+&aqs=chrome.0.69i59j69i60l3j69i57j69i59.7582j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Bolha10 2018.11.14. 09:37:31

@Bolha10: raadasul iden szterintem meg rendesen jol jatszik(nem mindig!), legalabbis azokon a meccseken, ahol “paradeztunk”, Busquets a legjobbak koze tartozott. Nem az elso 4-5-ben volt, az elso 1-2-3-ban! Ugyhogy idén mar szerintem annyira nem fekszik a kritika, csak mar megszoktátok.. De az ő megitelese egyebkent regen is ilyen volt, mikor ment a csapatnak, Busquets jatekatol el voltam ajulva, akkor is lehetett olvasni olyan kommenteket emberektol, hogy Busquets mit keres ebben a csapatban, egy szurke valaki, eltunik a mezonyben, semmit nem tesz hozza a csapathoz...stb. En akkor is elkerekedett szemmel neztem...hogy hogy lehet az, hogy ennyire nem latni Busquets zsenialitasat! De nem szoltam, csak lestem.. Mar valoban nem olyan Busi mint a regi Busi, de szerintem az idei produkcioja kezdi megkozeliti azt! Ilyenkor is szidni....szerintem dőreség. Mert ha neki megy, akkor ....barmi lehet. En most is azt mondom, amit eddig is mondtam, az elmult evtized sikeressege nagyon nagy reszt Busquetsnek is koszonheto! Megha ezt sokan nem is latjak....

2018.11.14. 09:42:25

@Robi71: Az elnök maga jelentette ki ,pár hete mikor Busquets új szerződést aláírta ,hogy ő lett a 2. legjobban kereső játékos ha ez nem valós akkor én valótlant állítok ..A Katalán média sem tudja a tényleges számot de ők tudni vélik,hogy 16 milliónál több és 18 milliónál kevesebb és ez nettó pénz tehát 2023-ig szól az új kontaktus ez a klubnak minimum 160 millió euró ,,,és ,hogy miért is lovagolok ezen ?hát csak azért mert Xavi vagy Iniesta együtt kerestek kb annyit egész pályafutásuk alatt mint Busquets ,,,ezt azért belátod,hogy nevetséges :-)Dembeléről lehet ítélkezni de ami tény az tény teljesen szétszórt teljesen hullámvasút a teljesítménye de vannak adatok amit mérnek Dembele az egész Spanyol bajnokságban az 5. legjobb játékos abban,hogy a góljai a a csapatának a legtöbb pontot érik ,,,,ezt a listát Suarez vezeti ,,,Dembele góljai 8 pontot eredményeztek eddig ,,Suarez meg 11 pontot ,,,tehát ebben az egy dologban megelőzik még Messit is eddig persze ez változni fog hisz ez csak 12 forduló mérlege plusz Dembele gólja eredményezte a spanyol szuper kupát tehát az éremnek 2 oldala van ,,,

LDzsi 2018.11.14. 09:44:32

@Bolha10: de, Piqué is sokszor megkapja a magáét, Suarez is mostanság amikor tényleg nem ment neki és sokszor hátráltatta a csapatot. Legutóbb Ter Stegen de főleg Rakitic is megkapta a magáét. Roberto szintén. Igen, Busquets valóban akkor tud jól játszani ha körülötte gyors és labdabiztos játékosok játszanak, akik elfedik a lassúságát és körülményességét.

2018.11.14. 09:49:46

@Robi71: Ha valami megjelenik az online médiában az szinte mindenki átveszi maga a hírt veszik át és,hogy az valós vagy nem egy esetleges bírósági eljárásban lehet tisztázni :-)

2018.11.14. 09:55:46

@Bolha10: Tudod mit egyszerű a kérdés Busquets ügyben és a 12 bajnoki meccsből nézd át a Mundo Deportívó vagy a Marca osztályzatait átlagold és kiderül a szakma mennyire értékel egy játékost és akkor tisztán fogsz látni és ez bármelyik játékosra igaz

Robi71 2018.11.14. 10:23:26

@zeli39: Akkor Stegen például lóf@szt sem ér, mert egyetlen pontot sem hozott. :) Dembi hozott x pontot....de az, hogy teljesen kilóg a sorból (minden szempontból) az nem számít?
Az egyetlen pozitív statisztikai adatra hivatkozni (amiben jobb, mint Messi :)...felelőtlen kijelentés, nem gondolod?

Robi71 2018.11.14. 10:25:52

@zeli39: Nem emlékszem, hogy bírósági eljárás indult volna az ügyben. Biztosan vannak felelőtlen hírforrások....de az, hogy mindenki?....kizártnak tartom.

Robi71 2018.11.14. 10:31:45

@zeli39: Egy szó, mint száz....Coutinho, de leginkább Dembélé-hez képest mindenki "keveset" keres a Barca-ba (beleértve Messi-t is).

2018.11.14. 10:32:40

@Robi71: Dembele és Messi összehasonlíthatatlan ,,,én nem akarom védeni Dembelét csak engem sokszor vádolnak azzal,hogy kettős mércét alkalmazok a játékosainkra ,,,,Én mindig is elismertem Busquets múltbéli teljesítményét de amit ő produkál avval nem lehet BL -t nyerni ,,,,Egy játékos van akit utáltam ő pedig Dani Alves de tudását nem kérdőjeleztem meg

2018.11.14. 10:40:45

@Robi71: Még egyszer nekifutok :-)Ha valaki leírja ,hogy pl X.Y korrupt és tolvaj ezt át veszi még 100 oldal és arra az oldalra hivatkoznak aki először leközölte és ha a cikk valótlan csak azt büntethetik aki ezt először leközölte ,,,,tehát ha te 37 oldalon olvasol valamit annak lehet a hírforrása ugyan az ,,,nem vagy te annyira buta,hogy te ezt ne értenéd :-)

Berbatov 2018.11.14. 10:46:30

@zeli39: Ha valóban ennyit keres nettóban az kegyetlen. Mert a hatalmas spanyol adókulcs miatt az a klubnak bőven 30 millió feletti kiadást jelent Busquets. Coutinho és Dembélé fizetéseiben az adó benne van már, mert azzal együtt nem vészes a keresetük. A tényleges 6 és 8 milla. Ha nincsenek, akkor azok is durva számok.

2018.11.14. 11:01:09

@Berbatov: Az első csapat keretének a fizetése 450-500 millió évente bruttó igen jól mondod hatalmas összeg és ennek a fele adó ,,mert Spanyolországban ilyen esetekben talán 1 millió felett 100% az adó de ezt pontosan meg kell kérdeznem

Bolha10 2018.11.14. 11:10:28

@LDzsi: zelitől? Ezek a jatekosok megkapták a magukét? :)) Nem hiszem. Legalabbis ha volt is ilyen, csak a toredeket kapták mint Busi :) Erre mondtam, h Busquets-fétis.

Robi71 2018.11.14. 11:14:53

@zeli39: Nem kellett volna nekifutnod még egyszer. :)
De jogi vitákban se folyunk bele. Nekem nincs kétségen, ezek hiteles információk. És ennek így is kell lenni (leszámítva a "banán-köztársaságokat"). Mert ha nem, akkor jön a "Football Leaks" és borul a bili. :)

Bolha10 2018.11.14. 11:17:24

@zeli39: Szakma? Az ujsagiro? Ő ujsagiro. Az a szakmaja. Na, ott pl lehet ágálni, ami itt szokott folyni, h egyesek itt jobb edzonek kepzelik magukat, mondjuk Valverdenél. Ő egy edzo. Megfelelő kepesitessel. Ami kell a focihoz. Az itt kommentelok nem. Es ugyanez az ujsagirokra is igaz! Biztos van kivetel(bar szinte elenyeszo), de az ujsagiroknak sincs foci szakmai vegzettseguk. Erted, mit akarok mondani? Ezzel szemben viszont Busquets , miota focizik, kezdő minden edzonel, mind klub mind valogatott szinten. Ha már szakma...:) Inkabb az a mervado mint egy ujsagiroi szakkepesitessel biro ember velemenye, nem?

Bolha10 2018.11.14. 11:22:20

@Bolha10: mert ha a te velemenyedet nezzuk, Busquets mar vagy 3 éve nem jatszana a Barcában. Ezzel szemben meg a szakma(edzők) folyamatosan jatszatják. Mondom, igazatok van, Busquets nem hozza azt a szintet mint régen(bar szerintem idén “fejlodik” ilyen szinten, egyre jobb, kozeliti a fenykoraban levo Busquetshez, de annyira azert kozel sem rossz mint ahogy paran emlegetitek. Allandoan. Es ebben a temaban te vagy a “főkolompos”. :)

Bolha10 2018.11.14. 11:32:33

@LDzsi: Busquets “mozgaskulturaja” a “lassu, korulmenyes”, ahogy fogalmaztad. Szerintem sok embert ezt teveszt meg. De a jatekban valo reszvetele, az egyaltalan nem az! Nagyon sokat tesz hozza a Barca jatekahoz. Szerintem. Jo helyre adja a labdakat, varatlan huzasai vannak, jol es okosan tamad le labdavesztes utan...stb. Hogy mindezt egy kivulallo szamara lassu testmozgassal teszi...szerintem az nem relevans. Hogy az atlag 0,5 mp-ces testkoruli megfordulasa neki mondjuk 0,7 mp. Semmit nem szamit. Viszont utana olyan reseket, olyan passzsavokat, olyan helyzetfelismereseket visz veghez, vesz eszre, amivel 2-3-5 mp-eket nyer, maga a csapat!! Es ez csak egy szelete a jatekanak! Szerintem ő a legjobb pl a labdavesztes utani letamadasokban! En igy latom. Fejben ő szerintem nagyon erős(hogy kell jatszani ezt a jatekot) es ez kb ugyanolyan fontos mint mondjuk a gyorsasag, a technikai kepzettseg(szerintem ebben is elég jo).

Bolha10 2018.11.14. 11:37:02

@Bolha10: mindegy, ugysem tudjuk egymast meggyozni, csak ez a Busquets-fétises hsz-ból jott..:)

LDzsi 2018.11.14. 11:40:42

@Bolha10: senki sem tagadja hogy fejben erős, viszont fizikálisan iszonyatosan gyenge, és sokszor már túlsúlyba kerül ez a gyengesége. Hiába támad le gyorsan, ha mondjuk lefordulnak róla és mire reagál addigra már 2-3 méterre lehagyják. Vagy addig dédelgeti a labdát, amíg szabályosan el nem veszik tőle. Ezért mondom, hogy amíg nincsenek körülötte olyan játékosok, akik ezeket a hiányosságait elfedik, addig gyenge is lesz a középpálya vele. Régen sem volt fürgébb vagy agresszívebb, de Xavi és Iniesta segített neki a letámadásban, gyorsabbak is voltak nála és labdatartásban is jeleskedtek.

LDzsi 2018.11.14. 11:48:33

@Bolha10: ja igen, attól a falra mászok amikor egy játékost leszerelnek, a bíró nem fújja le és nekikezd reklamálni ahelyett hogy felállna és futna vissza. Na például Busquets ebben is az élen jár :) Tudom, ilyen a spanyol foci, de na :D

Raven1975 2018.11.14. 11:49:11

Ebben az idényben minden sorozatot figyelembe véve 12 különböző Barça játékos is a kapuba tudott találni. Név szerint: Messi, Suárez, Dembélé, Coutinho, Rakitic, Piqué, Alba, Munir, Rafinha, Vidal, Lenglet, Malcom.

2018.11.14. 12:16:12

@Bolha10: Azt senki sem vitathatja,hogy Busi fejben nagyon jó és olyan passzsávokat vesz észre és képes megjátszani mint senki de ez kurva kevés mert a védekezése az értékelhetetlen és a támadó játéka szintén ,,,,az,hogy a mezőnyben jól tologat az egy dolog de nem tud komplex focistakánt funkcionálni :-)Jó pár hónapja a harmadik félidőben Pulh Sándor a következőket mondta Várhidi Péternek Busquetsről ,,,,igaz,hogy elmúltam 60 éves de ha nagyon összeszedném magam erre a játékra én is képes lennék :-)na és mára be is fejeztem a témát :-)

Robi71 2018.11.14. 12:46:24

@zeli39: @LDzsi: @Bolha10: Busi-nak egy fajta foci nem ment...az eszetlen rohangálós, középpályát gyorsan átjátszó, amit Lucho erőltetett rá a csapatra. Ehhez Kanté féle játékosok kellettek volna.
A szervezett, taktikus, dominálós, pozicionális játékban verhetetlen...nem véletlenül kezdődött vele a csapat Pep-nél (tiki-taka), Valverde-nél, Del Bosque-nél (tiki-taka), Lopetegui-nál.

Raven1975 2018.11.14. 13:01:04

Boldog születésnapot Samuel Umtiti és Thomas Vermaelen!

LDzsi 2018.11.14. 13:14:59

@Robi71: igen csak sajnos ma már egyre kevesebb a technikás játékos és inkább megy el a foci a fizikum irányába.

Bolha10 2018.11.14. 13:42:41

@zeli39: lezartam a temat, de hogy Puhl mit mond Busirol...nem releváns. :) Azon is csodalkoztam mindig, mikor ezekben a musorokban őt kérték fel 1-1 helyzet , akcio elemzesere. Nem ert hozza. Nem erthet hozza. Ő egy jatekvezeto. Az a szakmaja. Abban number one volt. De hogy egy taktikai szituaciot elemezzen....:)

2018.11.14. 13:50:32

Csak kapkodom a fejem,milyen számokkal dobálóznak egyesek,bérekről beszélek.Ha lehet hinni az itt elhangzott számoknak,ha igaz hogy az első csapat bruttó bére 500M,annak a nettoja 250M,ha ezt elosztom 25-tel az nettó 10M átlagban.Ez szerintem nem vészes,és azt se szabad elfelejteni,hogy a saját neveléseket nem kellet megvásárolni.De abban sem vagyok biztos hogy az elhangzott bértömeg nem-e az összes igazolt játékos,edzők,technikai személyzet,orvosok,gyúrók,pénztárosok,jegyszedők,pálya karbantartók stb bérei.Azt se felejtsük el,hogy a Barca nem csak a fociról szól.Hiszen topp kategóriás a női foci a futsal a kézilabda és a kosárlabda csapataink is.Ezeknek természetesen vannak utánpótlás csapatai is.Tehát arra akartam kilyukadni,hogy lehetséges,hogy a klubnak van akár 1000 munkaválalója is.Tehát ehhez és a teljes árbevételhez kell viszonyítani a bérköltségeket.Ami biztos,hogy az elit klubok közül a Barca tart fent a legtöbb szakosztályt.

Robi71 2018.11.14. 14:44:45

@ntibi67: Ha szerinted az évi nettó 10 milliós átlag per fő nem sok (szerintem igen....főleg az elmúlt évek eredményességét nézzük), akkor ez biztosan az. Nem kicsit "nőttünk" a mezőny fölé...például 90 millióval a 3xBL győztes Real fölé):
Éves bérkeretek:
1. Barcelona - 487 millió
2. Real Madrid - 395
3. Manchester United - 337
4. Paris Saint-Germain - 272
5. Bayern Munich - 265
6. Juventus - 259
7. Chelsea - 256
8. Liverpool - 241
9. Arsenal - 232
10. Borussia Dortmund - 187
11. Atletico Madrid - 178
12. Inter Milan - 156
13. Tottenham - 148
14. Leicester - 131

Robi71 2018.11.14. 14:49:22

@ntibi67: Nem, ez a 487 millió csak a 23 fős keret összbérköltsége.

Robi71 2018.11.14. 14:52:54

@LDzsi: Ez nem volt másképp a Pep érában sem....mégis "könnyűlovassággal" fociztuk le az egész világot.

2018.11.14. 14:54:15

@ntibi67: A gazdasági társaság ami üzemelteti a klubbot minden évben köteles leadni mérleget ami szerintem nyilvános de engem annyira nem érdekel,hogy megkeressem .Ez az 500 milliós szám ez csak egy maximalizált irányszám biztos ,hogy ez kevesebb csak én nem tudom pontosan mennyi azért írtam 450-500 között ,,,ez a szám az első keret bérkerete ami a játékosok és technikai személyzetet jelenti a többi szakosztály és mások e felett állnak .A teljes bevétel 70 vagy 75 % fordítható bérekre tehát ha arra hivatkoznak,hogy nincs több pénz jelenleg bérek emelésére azt azt jelenti ,hogy 2018 évben durván a teljes bérköltség 650 millió környékén van és akkor az első keret 450-500 milliója valós adat lehet .

Bolha10 2018.11.14. 14:55:12

@Robi71: ez igy nagyon gaz. Itt Messiék utan olyan bukta fog kovetkezni.....csapatszinten, klubszinten, vezetosegszinten. Ez nem fenntartható.

LDzsi 2018.11.14. 15:03:05

@Robi71: lehet, de akkor volt egy zseni Xavi és Iniesta. Busi pillanatnyi formajavulása szerintem javarészt Arthurnak köszönhető, aki labdatartásban nagyon jó, letámadásban még sokat kell fejlődnie. Rakitic nem éppen a gyorsaságáról híres, labdatartása jó de azért nem az a kategória akitől lehetetlen elvenni szabályosan a labdát. Nehéz olyan csapatot összeállítani mint a Pep-érában (ahol a csatárok is agresszíven letámadtak) és amíg ez nem sikerül addig Busi hiányosságai is jobban ki fognak ütközni.

Bolha10 2018.11.14. 15:16:37

@LDzsi: mintahogy Ini es Xavi jatekahoz is kellett Busquets! Vica versa. Ha valaki nem szerezte volna gyorsan vissza a labdat es nem tudta volna mernoki pontossaggal odatalalni a 2 zseni elé, ők se lettek volna ekkora zsenik! Mert akkor mar nekik kellett volna visszaszerezni is, abban jobban elfaradtak volna, ezert mar nem ugy es nem olyan pontosan mentek volna a zsenialis passzaik, stb-stb. Pontosan ugyananakkora zsenik voltak, egymasnak koszonhetoen!!! Csak mar nincs Xavi, Ini. A zsenialis kozeppalyarol csak Busquets maradt. Persze hogy visszaesik a teljesitmenye. De még mindig jobb velemenyem szerint , mint a vedekezo kozeppalyasok 80 %-ának.

LDzsi 2018.11.14. 15:23:45

@Bolha10: azért szerintem Xavi és Iniesta bármelyik nagy csapatban klasszisak lettek volna (talán nem ekkorák), viszont Busquets csak velük és ebben a játékrendszerben klasszis. Busi egyébként nem védekező középpályás hanem szűrő és mellette egy kicsit mélységi irányító.

2018.11.14. 15:28:58

@LDzsi: Busi fénykorába mint szűrő 10 labdaszerzés /meccs átlag felett volt ezt kb leharmadolta :-)mint mélységi irányító most is jó de ez kevés

Robi71 2018.11.14. 15:29:12

@LDzsi: @Bolha10: A Xavi-Busi-Ini trió úgy volt tökéletes ahogy...tökéletes volt a szimbiózis közöttük. Egyik sem volt kevésbé fontosabb, mint a másik.
Most itt van az "új Xavi" és az "új Ini".....Arthur-Busi-Coutinho...mennie kell ennek, nincs mentség.

Robi71 2018.11.14. 15:31:43

@Bolha10: Ez nem kérdés....ha a kiesők (Alves, Xavi, Iniesta) helyett érkezők gyengébb játékerőt képviselnek, mint az illusztris elődök....akkor egyértelmű, hogy csapatként is visszaesünk. Azt hiszem ezzel nem mondtam nagyot. :(

LDzsi 2018.11.14. 15:38:28

@Robi71: Arthurból bőven van még mit kihozni (ha a hosszú passzok és több kulcspassz adásán és letámadásokban javul akkor már megközelítheti a Maestrot), Coutinhoból már nem sokat, attól tartok nagyjából ezt tudja amit most mutat. De azért még reménykedek benne, hogy sokat fejlődik még ő is.

2018.11.14. 16:41:13

@Robi71: Természetesen Tőled elfogadom ezeket az adatokat és szintén Tőled készpénznek veszem,hogy ezek az adatok minden klubnál az első csapat bér keretét mutatják.Viszont akkor szeretném Tőled megtudni az általad felsorolt kluboknál a béreken felül a játékosok még milyen egyébb juttatásokat kapnak?Reklám és szponzorációs bevételek elosztása klub és játékos között.Tudtommal ez sem egyforma minden klubnál.Bónuszok?Akkor olyan egyéni szerződésekben foglaltak mint pl a PSG-nél Neymar szerződésében a plusz pénzek,ha nem kritizálja a klubot valamit megtapsolja a közönséget mérkőzés után.Gondolom másnál is így lesz tiszta a kép ha megtudhatjuk Tőled,hogy a felsorolt 14 klubnál vannak-e nem a bérkeretben elkönyvelt egyébb juttatások amik a listádon nem szerepelnek,de a játékosoknál bevételként szerepel.Ha megkapjuk Tőled ezeket az adatokat lehet árnyaltabb és kisebb külömbségű listát kapunk.

Robi71 2018.11.14. 17:10:44

@ntibi67: Spanyolországban fizetési sapka van (2013-ban vezették be) ami bevételfüggő (65%-a)....amit nem lehet túllépni még a bónuszokkal sem.
Ennek köszönhetően a Barca a 2017-18-as szezonban (960 milliós rekordbevételnek köszönhetően) 632 milliót költhet fizetésekre....ez azt jelenti, hogy a fix 487 millió felett még 145 milliót költhet különböző plusz juttatásokra.
Amúgy az összkiadások 929 millióra ugrottak fel, ami így is 31 milliós (nettó 11 millió) profitot jelentett éves szinten.

Csak érdekességképpen....azzal, először hogy megelőztük a Real-t a bevételi versenyben azt jelentette, hogy 66 millióval költhettünk többet fizetésekre (beleértve bónuszok is) mint ők.

Forrás:
www.fcbarcelona.com/club/news/2018-2019/all-time-record-revenue-960-million-euros
www.espn.com/soccer/spanish-primera-division/story/3632120/barcelona-can-spend-66m-euros-more-than-real-madrid-says-la-liga-salary-cap

A PL-ben nincs fizetési sapka.

kritizator 2018.11.14. 18:13:32

@zeli39: "mert Spanyolországban ilyen esetekben talán 1 millió felett 100% az adó"

Ez azert kicsit sok lesz.

2018.11.14. 18:35:15

@kritizator: sok?:-)úgy értem 1 nettónak 1 millió az adója ami 2 millió bruttó de lehet rosszul fogalmaztam

H.Stoichkov 2018.11.14. 19:46:24

@ntibi67: Nem önmagában az összeg vészes, hanem, h közel 100-al több, mint a realé és 200-al, mint a psg, city ... na az a durva

Robi71 2018.11.14. 23:10:20

@Raven1975: Köszönöm az élményt, fantasztikus volt az elsőtől az utolsó percig. Jó volt újraélni azokat az éveket és betekintést kapni a boszorkánykonyhába. Remélem nincs vége a filmnek...és tovább folytatódik az álom.
Lehet, hogy sokszor fárasztó és unalmas vagyok, de erről beszélek folyamatosan....ezt szeretném, hogy folytatódjon, és ebből nem vagyok hajlandó engedni. :)
Köszönöm még egyszer!

kritizator 2018.11.15. 13:15:02

@zeli39: azért sok mert az adókulcsot a bruttohoz rendelik.

2018.11.15. 13:43:48

@kritizator: Teljesen igazad van néha csak én értem mit is szeretnék közölni mert a kezem a billentyűzeten gyorsabban jár mint ahogy átgondolnám mit szeretnék kommunikálni :-)
süti beállítások módosítása