A vezető magyar FC Barcelona blog!

Barcanoticias

A City felfedte miért tartotta meg Garcíát

2020. október 11. - Berbatov

Az FC Barcelonának az átigazolási ablak utolsó napján az előrehaladott tárgyalások ellenére sem sikerült szerződtetnie a 19 esztendős középhátvédet. Omar Berrada, a Manchester City vezető beosztású alkalmazottja a helyi sajtónak kifejtette az angol klub álláspontját az üggyel kapcsolatban. 

"Eric hangsúlyos játékossá nőtte ki magát a csapatunkban, fontos meccseken kapott szerepet, különösen az elmúlt hónapokban. Az FA-kupa elődöntőjében és a Bajnokok Ligája negyeddöntőjében is pályára lépett. 

Top fiatal középső védővé vált, akiben Pep Guardiola bízik. Úgy érezzünk számunkra többet ér a megtartása, mint amit a Barcelona ajánlott érte. Mélységet ad a keretnek, meghatározó szerepet tölthet be lényeges mérkőzéseken."

A spanyol sajtó egybehangzó értesülései szerint mindössze 2 millió euró választotta el a katalánokat a korábbi játékosuk szerződtetésétől. A Barca 10 + 8 milliót ajánlott, de a manchesteriek csökönyösen ragaszkodtak a 20 milliós vételárhoz. Eric García szerződése az idény végén kifut az angoloknál, januártól szabadon tárgyalhat a kérőivel. 

<

A bejegyzés trackback címe:

https://barcanoticias.blog.hu/api/trackback/id/tr2816235282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marco100 2020.10.11. 20:08:22

Ha valaki megnézi a franciák mai felállását én pont így képzeltem el a csapatunkat...erre lenne a legalkalmasabb a keret és talán így lennénk a legerősebbek. Így lehetne folyamatos lehetősége Puignak és igazából mindenkinek. Elől lenne nálam Dembele Messi Fati Trincao cserével mögöttük ahogyan a válogatottban is Griezmann lenne mögötte 2 középpályás Cou Pjanic cseréik Puig Pedri a szűrő posztra marad De Jong Busi kettős a védelemet meg nem kell nagyon ragozni...

GYLS 2020.10.11. 20:12:17

tribuna.com/en/fcbarcelona/news/2020-10-11-barcelona-ranked-2nd-on-list-of-top-transfer-spenders-since-january-2015-real-madrid-not-/

Ahogyan írni szoktam, nézzük a mérleg másik serpenyőjét:

A Transfermarkt szerint kiszámoltam, mennyi a különbség a vételek és az eladások között:

MC: 939.29 milla a különbözet,
Barca: 473.22 milla
Real: 143.3 milla

Átlagolva:
- a MC : ÉVENTE netto 119.89 millával költött többet, mint eladott
- Barca: 67.6 milla
- Real: 20.41 milla

DISTANTxTHUNDER 2020.10.11. 20:43:32

Azért a City is elmehet a francba, tudták hogy Garcia szerződése lejár, mi ennek ellenére fizetnénk érte, a játékos is jönni akart, mégis megakadályozták.. ott tesznek keresztbe ahol tudnak, de nem baj, reméljük Garcia nem hosszabbít és akkor jövő nyáron végignézhetjük ahogy ingyen jön, a City meg koppan egy jó nagyot

Robi71 2020.10.11. 21:03:08

@DISTANTxTHUNDER: Én azért kíváncsi lennék, hogy ez a +8 millió mit takar. Mert ha valami teljesíthetetlen bónusztételeket takar, akkor nem csodálkozom, hogy 10 millióért nem adták.

DISTANTxTHUNDER 2020.10.11. 21:47:39

@Robi71: Akkor majd jövőre eladják 10 millióval kevesebbért, konkrétan ingyen.. deha nekik ez is jó

Les Corts 2020.10.11. 21:53:05

@GYLS: Tudni,miért nőtt ennyire az adósság?

GYLS 2020.10.11. 22:33:29

@Les Corts: A válság miatti bevételkiesés, illetve az" Espai Barca" projektre felvettek 109 milla hitelt.

GeroBarca 2020.10.12. 00:49:43

@marco100: lehet rosszul értelmezem,de ez mintha több ember volna mint ami szabályos.:D
4-2-3-1et játszunk elvileg most is.

barcahub 2020.10.12. 04:08:21

@DISTANTxTHUNDER:
Ha csak 1 évig hasznukra lesz az is valami. Az is lehet meggyőzik hogy hosszabbítson. Ők legalább megadják az esélyt neki. Mi meg csak eltékozoljuk a fiatalokat.

sunt 2020.10.12. 05:32:02

Garcia visszatartása nagy lehetőség Araujonak és ki tudja, mem jártunk e így sokkal jobban velük.

marco100 2020.10.12. 06:47:05

@GeroBarca: rosszul értelmezted bár én se írtam egyértelműen azért is mondtam hogy nézzétek meg a franciák felállását..4-1-2-1-2

GYLS 2020.10.12. 08:37:49

Tegnap a FUTSAL-ban BL győztesek lettünk! Gratula a csapatnak!

GeroBarca 2020.10.12. 14:44:01

@marco100: Szerintem ez jobban fekszik a csapatnak mert nincs egy Giroud fele erocsatarunk aki birkózna a vedokkel.

Nagybarcelona 2020.10.12. 16:09:06

Stegen lejjebb adott a fizetèsi igènyèből. Nettó 24 millió helyett 18 milliót kèr. A minap erről írtam, szerintem kicsit elszállt magától. Majd eldöntik, H. megèr e ennyi pènzt.

Dr Mouse 2020.10.12. 16:43:27

@Nagybarcelona: A "legjobb kapusokról" szóló kimutatás, önkéntelenül is felveti azt a kérdést, hogy - hol vannak a góllövő csatárok?
Szerintem ma olyan kevés a jó gollövő -mint a fehér holló...

Dr Mouse 2020.10.12. 16:46:16

@Nagybarcelona: A 820 millió eurós "adósságállomány" értelmezhető úgy, hogy a klubvezetés túlköltekezte magát?
Milyen örökséget vesz majd át az új klubvezetés?

Nagybarcelona 2020.10.12. 16:49:19

@Dr Mouse: sok múlik a kiszolgáláson. Szerintem pl. nem Lewandowsi a legjobb csatár. Ettől függetlenül nagyon jónak tartom.

kritizator 2020.10.12. 17:38:46

@Dr Mouse: nagyon nehezen, és akkor még finom voltam

Dr Mouse 2020.10.12. 18:27:44

@Nagybarcelona: Ha centerről beszélünk, akkir nálam az első a Barcából kiűzött Suarez...

Matenagy93 2020.10.12. 18:43:41

@Nagybarcelona: Mennyit keres most?
De a 18 sem tűnik kevésnek :) érdekes, szerintem is kicsit elszállni látszik bár ha azt nezzuk h kb mindenkinek álomfizut adnak a semmire (Dembi,Grizi stb) akkor jogos az elvárás.

Nagybarcelona 2020.10.12. 19:53:21

@kritizator: legjobb csatárok; CR7, Suarez, Ibra, Aguero, Lewa, Cavani, Benzema, Aubameyang, Kb. sorrend is.

Raven1975 2020.10.12. 19:56:26

Xavi Hernández edzői pályafutása alatt már a harmadik trófeáját zsebeli be a katari Al-Sadd csapattal. Gratulálok és így tovább El Maestro!
uploads.disquscdn.com/images/4ad8c041c9365a4e3ea62193964ee7bbcadc148c88892b9eb8b5aa6aa4d8d6e0.jpg

Nagybarcelona 2020.10.12. 19:58:31

@Nagybarcelona: Haaland, Mbappè, Lautaro, Jesus az újabbak. Èn Haalandot hoznám. (Nekem Kluivert volt a kedvencem, szerintem elfèrne egy erősebb csatár.)

Robi71 2020.10.12. 20:41:21

@Nagybarcelona: Haaland, Mbappè, Lautaro, Jesus...figyelembe véve a játékstílust én Lautaro-t.

Matenagy93 2020.10.12. 21:16:39

@Robi71: Stegen volt a kerdes. Ezt a 2jatekost tudom

jani888 2020.10.12. 21:19:58

@Nagybarcelona: Egy nagyon jó kapus ,de jó páran vannak vele egy szinten. És 4-5 millió bőven jó nekik .

Spacedyevest 2020.10.12. 22:13:13

Csakhogy ez a Barca, itt elkérhet ennyit, főleg hogy így elszálltak a bérek.
Nem más kapusokhoz méri, hanem a csapattársaihoz és a csapatban betöltött szerepükhöz.

Força Barça! 2020.10.13. 13:09:49

Hivatalos lett a szezon első El Clásicójának az időpontja.
A meccset a Camp Nou-ban rendezik, október 24-én, 16 órai kezdéssel.

Balázs37. 2020.10.13. 15:31:08

A tavasz megint nehéz lesz, minden jó csapattal otthon játszunk először, kivéve az Atletico ellen. Villarreal, Sevilla, Real, Valencia

GYLS 2020.10.13. 16:56:33

A hírek szerint CR7-nek pozitív lett a tesztje. 14 nap karantén vár rá. Juve-Barca 15 nap múlva.

Robi71 2020.10.13. 20:07:51

A hírek szerint Stegen aláírta a 2025-ig tartó szerződését és engedett a 24 milliós fizetési igényéből..."csak" 18 milliót fog keresni. Nesze neked fizetéscsökkentés. :)

kritizator 2020.10.13. 20:38:06

@Robi71: hát az 6 millióval kevesebb bárhogy szamolom:)

Robi71 2020.10.13. 20:45:14

@kritizator: ...és a 8-nál csak 10-el több és nem 16-al. :)

Força Barça! 2020.10.13. 21:15:39

Sergio Busquets a spanyol válogatottban nyilatkozott a barcelonai helyzetről: "Az elmúlt pár év finoman szólva sem volt jó. Sem egyénileg, sem csapatként. A futball egy csapatsport, ha valamelyik játékos gyengén játszik, az kihatással van az egész csapat teljesítményére. Nehéz időszak volt ez, azonban ez már a múlt. Előre kell néznünk, sok dolog változott a csapatnál, reméljük jobb szezonnak nézünk elébe. Két különböző dolog, hogy mi történik a pályán, és hogy mi történik a klubon belül. Ebbe viszont nem szeretnék belemenni, mert akkor kb. 6 órán át itt kellene ülnöm."

Matenagy93 2020.10.13. 22:19:15

@Robi71: én azt olvastam h nem egyből ennyi lesz a fizuja hanem éves szinten emelkedik.

kritizator 2020.10.14. 05:33:39

@Robi71: egész jó matematikusi vénád van:)

kritizator 2020.10.14. 05:34:40

@Força Barça!: Két különböző dolog, hogy mi történik a pályán, és hogy mi történik a klubon belül.

Hát azért a kettő erősen osszefugg

DISTANTxTHUNDER 2020.10.14. 09:55:31

Ahogy meg vannak számlálva Bartomeu napjai, úgy kerülnek elő az eddig ügyesen eltitkolt csontvázak a szekrényből.. én csak annyit sejtettem hogy a klub a covid előtt is pengeélen táncolt gazdaságilag, mivel a közel 1 milliárdos bevételre közel ennyi kiadás is jutott, hála az eszetlen költekezéseknek minden nyáron, és az eszetlen fizetéseknek.. Laporta esetében hozzák fel sokan a mai napig is hogy anno majdnem csődbe vitte a Barcát.. akkor azok most mit mondanak Bartomeura, aki valószínűleg teljesen csődbe is viszi a klubot még a menesztése előtt?

világostobája2.0 2020.10.14. 09:59:48

@DISTANTxTHUNDER: azt, hogy egyik elnök sem volt jó ebből a szempontból....Sportszakmai szempontból pedig egyértelműen Laporta a jobb bár nem tudom a szerencsefaktor mennyire játszott ebben szerepet..

GYLS 2020.10.14. 10:15:55

@Balázs37.: @kritizator: A cikket már tegnap este olvasni lehetett a MARCA oldalán. Elsőként az jutott eszembe, tipikus pesszimista nézőpont. És ez már rögtön a CIVID-dal kapcsolatosan látszik. Mi az, hogy nincs köze a gazdasági-pénzügyi nehézségekhez a vírusnak? Ez az ember nem ezen a földgolyón él? Emberek, kis-és nagyvállalatok, országok kerülnek napról-napra egyre nagyobb bajba. Nem, nála ez nincs.

A rövid távot emlegeti, ugyanakkor nem nem nevezi meg, mennyi is az? 700 millás bevételnél (855 lett) 6-700 millás adósságról ír (488 a valós), RÖVID távon. Ez a nagyotmondás tipikus esete. Mert egyik szám sem stimmel. Az egyiknél kevesebbet, a másiknál többet mond. Persze, úgy torzít, hogy nagyot szóljon.

Másra költi a klub a felvett hitelt. Kérdés, megteheti-e, a hitelt adó kötelezően megcímkézte-e? HA IGEN, akkor tárgytalan, nem teheti meg a klub (és szerintem nem is teszi). HA NEM, akkor a klub a napi folyó kiadások mellett ideiglenesen miért ne csoportosíthatna át. A vége a lényeg, hogy a felújításra felvett hitelből (109 milla) a hitelszerződésben rögzített időpontra megvalósuljon az, amire a hitelező adta.

GYLS 2020.10.14. 10:25:52

@DISTANTxTHUNDER: Egyetértek. Barto ahogyan emelte a bevételeket, annyira könnyen el is szórta. Felesleges, értelmetlen igazolásokra, magas bérekre. Bőven lehetett volna tartalékot képezni.

2010 és 2020: 2010-ben már rég nem volt válság, a klub mégis a bevételhez képest 85% NETTO adóssággal rendelkezett. Most van COVID által okozott gazdasági-pénzügyi bevételkiesés, a netto adósság a bevételhez képest pedig 57%. De a gond ott kezdődik, hogy tudsz-e időben bért fizetni, hitelt törleszteni. 2010 április-májusban nem tudtak. Most még erről nem olvastunk. Bár ki tudja, mi van a háttérben.

Bolha10 2020.10.14. 12:57:29

@GYLS: biztos, h túlzóak a kijelentések, a számok, a jelenlegi helyzet lefestése(így szokott lenni..), de ugyanakkor az utóbbi hónapok, évek történései ,a Barca zavaros pénzügyei (van olyan játékos , akinek még most sem tudni, mennyiért igazoltuk le, Neymar ügye, mennyiért jött, kinek-hogy lett osztva belőle, akkor mikor elment, még utána ő pereskedett,h pénzt kapjon stb stb, gondolom,arra is volt valami oka, h ezt megtegye, nem légből kapott feltételezés volt, h még perelje a klubot), szóval ezek miatt eszembe jut az a mondás: nem zörög a haraszt...

Bolha10 2020.10.14. 13:03:53

@Bolha10: illetve még vmi: azért nem vagyok naprakész a többi európai top klub pénzügyeivel, de nem nagyon emlékszem az elmúlt hónapok során , h COVID ide-COVID oda, bármelyiknél is felmerült volna a “csőd” mint “lehetőség”. Lehet elkerülte a figyelmem, de Tényleg nem emlékszem ilyenre. Erre itt a legnagyobb bevételt elkönyvelő klub, nálunk meg igen.... Több mint gyanús.

Bolha10 2020.10.14. 13:11:56

“...azt, hogy egyik elnök sem volt jó ebből a szempontból...“
Azt mi nem tudhatjuk. Számok. Nem látunk mögé. Bármennyire is azt hiszed. Erre jó Churcill szállóigévé vált mondása: “Csak annak a statisztikának hiszek, amit saját magam hamisítottam meg!”

Bolha10 2020.10.14. 13:23:41

Más: néztem este a Bolívia-Argentína meccset. Hát ez a Lautaro gyerek engem nem győzött meg. Még most sem. Ha csak a statisztikát nezed(már megint az a fránya statisztika!! :D ), hű de jó, meg hű de szuper, meg eldöntötte a meccset, de közben meg..... a gólja óriási szerencse volt, miután elcseszte..., a gólpassz meg egy sima passz volt, ami Correa rugó technikájának volt köszönhető, azért lett gól. Ezenkívül voltak olyan megoldásai, h a fejem fogtam. Én elszégyelném magam és levonulnék a pályáról h ilyet tettem volna. Jó, oké, nem láttam még sok meccsét, de az amit láttam, egyiken sem győzött meg, h megér 100 milla körüli összeget. De fenntartom a tévedés lehetőségét magamnak, még mindig fiatal meg azért valamit letett már az asztalra,de...

Bolha10 2020.10.14. 13:25:40

@Bolha10: nekem mèg mindig zsákbamacskának tűnik és zsákbamacskára kiadni 100 milliót (mert ugye azt mondják, annyi az ára), hát nem tudom....

Bolha10 2020.10.14. 13:32:42

@Bolha10: mondjuk az szól mellette, h a nagy számok törvénye alapján a Barcánál egyszer már be kell jönnie az egyik horror áron vett játékosnak. :DD

Robi71 2020.10.14. 14:04:55

@világostobája2.0: Laporta alatt ültek az igazolások, jó volt az utánpótlás, jó volt a szakmai munka, szép és egyben eredményes volt a játék. Mi ebben a szerencsefaktor?...minden összejött egyszerre csak úgy véletlenül?

GYLS 2020.10.14. 14:23:51

@Bolha10: Csak ezzel a vádaskodással egy gond van. Laportát vádolták, Laporta nyert. Rosellt vádolták (sőt még előzetesbe is tették), aztán Rosell nyert. Neymar pénzt követelt, Neymar egy eurót nem kap. Vidal bepróbálkozott, aztán a LIGA beleszólt, Vidal visszalépett. Messi megpróbált ingyen távozni, a LIGA közbeszólt, Messi maradt.

Összefoglalva: akik jogilag(?) úgy érezték igazuk van, mindegyik vesztett vagy visszakozót fújt. Ezért nem értek egyet a vádaskodókkal. MAJD HA A BÍRÓ ELÍTÉL, akkor lehet bárkire is azt mondani, hogy BŰNÖS.

A CSŐD pedig attól függ, hogy képes vagy fizetni a bért és a törlesztést, vagy sem. Nem a hitel nagysága most a gond legfőbb forrása, hiszen a törlesztőrészlet most megemelkedik kb. 20 millával, hanem azaz óriási bértömeg, amely kb. 80 milla mínuszt jelent még mindig. És ehhez csapódik még a vírus előtti időszakban elköltött 43 milla, illetve hogy a 2020-2021-es évet terheli Pjanics ára is. Ezek miatt van szükség a fizetések csökkentésére. És akkor lásd Real, akik most semmit nem költöttek (mi 103 millát), alapból 50%-körüli a bértömegük, és ennek ellenére tavasszal már előre megállapodott a klub a játékosokkal az erre az évre szóló fizetéscsökkentésről. Tették mindezt csendben. Ismét csak Xavit tudom felhozni (nem szó szerint). A Barca és a Real között az a különbség, hogy amikor baj van, akkor a Realnál összefognak, a Barcánál meg felerősödik a széthúzás. Most fogjuk rá, hogy kampány elején (vagy már közben?) vagyunk. De hogy mindig ez megy?!

Robi71 2020.10.14. 14:30:51

@GYLS: A Barca egy mega-brand, ami garancia arra, hogy továbbra is lesz bevétel...remélhetőleg folyamatosan emelkedő. Ez elég garancia a hitelezőknek, hogy visszakapják a pénzt. Kérdés, hogy meddig adósodhat el e klub és mikor jön el az a pillanat, amikor visszalépnek a hitelezők. Ez a pillanat lesz a csőd. Remélhetőleg sohasem jön el. Vagy ha mégis, akkor talán jön egy befektető, aki....de nem is folytatom.

kritizator 2020.10.14. 15:56:05

@GYLS: "És ez már rögtön a CIVID-dal kapcsolatosan látszik. Mi az, hogy nincs köze a gazdasági-pénzügyi nehézségekhez a vírusnak?"

Mire gondolt a költő???
Gondolom arra, hogy azért nincs köze, mert Covid nélkül is csőd lenne. A Covid csak fokozta, előre hozta a bukást.

kritizator 2020.10.14. 16:01:06

@Robi71: mire gondolt itt is a költő?

Gondolom ahhoz szerencse kellett, hogy osszejojjon a la masisn egy olyan csodageneració.

kritizator 2020.10.14. 16:03:09

@Robi71: Barca egy mega-brand,

Lassan már nem lesz az.

Legalábbis Messi tavoztaval.

Robi71 2020.10.14. 16:06:45

@kritizator: Égy és föld az akkori és a mostani La Massia.... a csodageneráció kivételével még tobb tucat minósége játékos került ki anno.
De ez a csodageneráció is érdekes , nem?...biztis volt valami a levegőben akkor, mert az kizárt (szerinted), hogy a jobb szakmai munka miatt lett az ami. :)

Robi71 2020.10.14. 16:11:21

@kritizator: áh, dehogy! Dembi, Grizi, Cou, Fati, Trincao...mind jobb, mint Messi.
Anno csak Messi és Neymar volt....mégis azt mondta Cruyff, hogy az egyiket el kell adni, mert kioltják egymást. Mit mondana most? :)

kritizator 2020.10.14. 16:25:15

@Robi71: azért ne feledd: más csapatok Messi nélkül is megabrandek, sőt, még le is győzik a BL-ben a barcat.

Bolha10 2020.10.14. 16:26:31

@GYLS: na látod, te is “zörgeted a harasztot”. :) Erről beszélek.
“Nem a hitel nagysága most a gond legfőbb forrása, hiszen a törlesztőrészlet most megemelkedik kb. 20 millával, hanem azaz óriási bértömeg, amely kb. 80 milla mínuszt jelent még mindig. És ehhez csapódik még a vírus előtti időszakban elköltött 43 milla, illetve hogy a 2020-2021-es évet terheli Pjanics ára is“

Bolha10 2020.10.14. 16:38:20

@Bolha10: zavaros az egész. Pjanicostól, mindenestől. Lehet ezt csűrni-csavarni , lehet a covidra is rá fogni (biztos súlyosbított a helyzeten, ez nem vitás ), de hogy nem frankó (el lett cseszve) a klub pénzügyi stabilitása, az “hót ziher”. :)

Bolha10 2020.10.14. 16:43:12

@kritizator: ez jó, magadat cáfolod, de úgy írod mintha Robit cáfolnád! :D
Először: “kritizator
35 perce
@Robi71: Barca egy mega-brand,

Lassan már nem lesz az.

Legalábbis Messi tavoztaval.”
Majd rá 20 percre:
“kritizator
13 perce
@Robi71: azért ne feledd: más csapatok Messi nélkül is megabrandek, sőt, még le is győzik a BL-ben a barcat.“
Érdekes felvetés. :))

GYLS 2020.10.14. 17:09:44

@Bolha10: Zörgetem a harasztot? Évek óta ezt teszem, amikor a felesleges és értelmetlen igazolásokról, illetve a magas bértömegről írok. Csak én nem illetek senkit különféle jelzőkkel, nem akarok senkit elzavarni, lemondatni. Mert az elsőnek legalább annyi értelme van, hogy más elolvassa az írásomat, az utóbbinak pedig NULLA hatása azokra, akikhez szólna.

világostobája2.0 2020.10.14. 17:25:24

@Robi71: nem! Természetesen megfelelő szakmai munka folyt, de akkor is kell egy kis szerencse hogy minden összeálljon és a világ térdereboruljon..ezért is gondolom úgy hogy az az időszak megismételhetetlen..ott és akkor minden összeállt..ha újra Laporta lenne sem lennénk újra ugyanott....ő csak egy apró alkatrész volt a gépezetben...

GYLS 2020.10.14. 17:53:06

@világostobája2.0: A labdarúgás már rég nem csak a fociról szól. Sőt, maga a játék már másodlagos. A pénz az elsődleges. Az elitbe tartozók és az oda bekerülni akarók pedig nem az utánpótlásra építenek. Mert ez az út járhatatlan. Néha-néha összejött egy-egy nagyobb siker (BL-győzelem, döntő, elődöntő) egy-egy klubnak (pl. Ajax, Porto, Monaco), de tartósan megragadni lehetetlen. Az előbbi csapatokkal szemben a nagyoknak az az előnyük, hogy ha kikerül pár fiatal tehetség, akkor azt képesek meg is tartani. Így voltunk mi is. De a nagyok nem arra építenek, hogy egyszerre több tehetség is kikerüljön az utánpótlásból, mert ez ritkán jön össze (pl. Ajax: 25-30 évente). Helyette vásárolnak. Mert a 25-30 év hosszú idő. Kivárnánk?

Robi71 2020.10.14. 20:02:36

@világostobája2.0: Laporta "csak egy apró alkatrész volt a gépezetben"?....hm.
Valószínű, hogy neki semmi köze sem volt ahhoz, hogy a klubnál volt a legjobb szakemberi gárda, akik foglalkoztak a legkisebb gyerekektől a felnőtt csapatig. :)

Két fajta vezető van:

...az egyik aki a legjobb, legtehetségesebb alkalmazottakat gyűjti maga köré és nyugodtan hátradől, mert jó alapokra helyezte a vállalkozást és innen flottul mennek a dolgok. :)

....a másik aki megalomán és retteg a nála okosabb, tehetségesebb alkalmazottaktól, így hamar eltávolítja őket és a helyükben tehetségtelen, ostoba, de hűséges emberekkel veszi körbe magát akik között ő kitűnhet, de mindent neki kell elvégezni, minden döntést neki kell meghozni...és mivel mindenhez ő sem érthet hamar romokba dönti az egészet. :)

Lehet, hogy az a korszak megismételhetetlen, de nem ártana ha valaki olyan jönne megint, aki újból jó alapokra teszi és indítja el a klubot a remélhetőleg sikeres úton.

Robi71 2020.10.14. 20:04:08

@GYLS: "A labdarúgás már rég nem csak a fociról szól. Sőt, maga a játék már másodlagos. A pénz az elsődleges."...ás a lelkes amatőr szurkolók hol vannak ebben az egyenletben. :)

Robi71 2020.10.14. 20:06:52

@kritizator: A Bayern-t ne vedd ide...más fajta "mega-brand".
A Barca a Real-al vagy a PSG-vel van egy kategóriában. :)

Robi71 2020.10.14. 20:21:25

@kritizator: Nemrég a Barca is egy "más fajta mega-brand" volt....de most már nem az.

Robi71 2020.10.14. 20:27:20

"Bartomeu vezetősége úgy döntött, hogy 30%-al csökkentik az összes alkalmazott és játékos fizetését. ⤵️
A klub akkor is alkalmazhatja bércsökkentést, ha a labdarúgók vagy az alkalmazottak nem egyeznek a döntéssel (ha ilyen helyzet lép fel, akkor arról bejelentést mindkét fél tehet a felsőbb vezetőknél).
Nehéz lesz megállapodni a Játékosokkal. Vannak, akik elfogadják az elnökség döntését, néhányan nem értenek vele egyet, de olyanok is vannak, akik szimplán nem válaszolnak Bartomeu üzeneteire, mivel szerintük nem érdemli meg.
A Barça most különböző megoldásokon dolgozik: egy alternatíva lehet, hogy kevesebb éves fizetést ajánlanak a labdarúgóknak, cserébe viszont több éves szerződéseket köthetnek."

Robi71 2020.10.14. 20:49:25

How 'super-agent' Jorge Mendes is extending his power over Barcelona?

The powerful intermediary has played an integral role in many of the Camp Nou side's latest deals and will be key in renewing Ansu Fati's contract
Jorge Mendes has dealt his way back into a position of influence at Barcelona in recent months. The prominent Portuguese agent, who had previously fallen out of favour at Camp Nou, has managed to take on a key role in many of the club’s recent moves, becoming something of a strategic ally.

As well as Ruben Dias' big money move from Benfica to Manchester City, Everton's purchase of James Rodriguez from Real Madrid and Diogo Jota's switch to Liverpool, the 54-year-old’s tentacles spread to Barcelona as Nelson Semedo joined Wolves, Jean-Clair Todibo made a deadline day loan to Benfica and Francisco Trincao moved to Catalunya. He is also a pivotal figure in deciding the future of Barca’s rising star Ansu Fati.

It was Mendes who was trusted to handle negotiations for Rodrigo Moreno in January, due to his close relationship with Valencia chief Peter Lim. Barcelona soon dropped their interest in the striker, however, and he eventually joined Leeds in the summer

Bolha10 2020.10.14. 21:11:38

“Sőt, maga a játék már másodlagos. “
Ezzel én se értek egyet. Nem látom ilyen borúlátóan a dolgot. Azért remelem, a játékosoknal ill a szurkolóknal nem a pénz az elsődleges. A gazdasági vezetőknél elhiszem, de hála istennek ők a több ismeretlenes egyenlet egyik szeletét képezik csak :)

Robi71 2020.10.14. 21:15:17

"If Barça asks to postpone the vote of no confidence due to the health situation, we will study it"
(Gerard Figueras, General Secretary of l'Esport)

Bolha10 2020.10.14. 21:21:02

@Robi71: már szerintem rég csökkenteni kellett volna a fizujukat. De az hogy egyes játékosok nem is valaszolnak Bartonak, az magáért beszél. 1: a játékosokról , akik nem is tudom, hogy engedhetik meg ezt maguknak, 2: a vezetőségről is, hát milyen vezetőség az, akivel ezt meg lehet tenni?? Nagy bajok vannak az F.C. Barcelonánál. De ezek akkor se akarnak lemondani.... ha tönkreteszik teljesen a klubot, akkor se....ragaszkodnak a székükhöz.

Robi71 2020.10.14. 21:51:09

@Bolha10: szinte biztos, hogy kitölti a mandátumát márciusig

Robi71 2020.10.14. 21:59:22

bizalmatlansági szavazás nyolc helyen fog zajlani egyidőben. Minden arra utal, hogy csütörtökön jelentik be a két napra bontott voksolás dátumait (várhatóan október 31. és november 1.).
A szurkolóknak 6 katalán és egy andalúziai (Almería) városban, valamint Madridban lesz lehetőségük szavazni

kritizator 2020.10.15. 06:55:42

@Robi71: Nem tudom ezen két típus közül melyik Laporta (nem ismerem).

De ezen kívül még szerencséje is volt (lehetett)

Robi71 2020.10.15. 08:10:33

@kritizator: Pedig a leírás alapján egész könnyen beazonosítható mindkét elnök. :)
A jónak szerencséje is szokott lenni...a közhely szerint. :)

világostobája2.0 2020.10.15. 08:26:12

@Robi71: ő hozta a szakembereket vagy már előtte is itt voltak? Ám nyilván volt köze hozzá de hogy milyen mértékben azt nem tudom...ezért is kérdeztem hogy ő vagy a szakemberek voltak hamarabb a klubnál..

Mihail1981. 2020.10.15. 08:27:12

@Robi71: ez a két fajta vezetős elméletek úgy baromság ahogy van. Én már sok munkahelyet megjártam sok vezető leváltását megéltem, de mindnél egy igazság volt. Ahogy hatalomra került hozta a sajátjait az alposztokra. És ez mindig így volt és így is lesz ameddig világ a világ.

GYLS 2020.10.15. 09:37:04

@Bolha10: Mi abban a vádaskodás, hogy azt írom, sok a felesleges és értelmetlen igazolás, hogy magas a bértömeg? Ez az én egyéni véleményem. Mert lehet hogy velem ellentétben más egyetértett pl. azzal, hogy leigazoltuk pl. Ardát, Dembelét, Griezmannt, stb,, de az is csak egy vélemény. Vannak, akiket nem zavar, hogy magas a bértömeg, de az is egy vélemény. A vádaskodás ott kezdődik, amikor pl. az elnökre egyből ráfogják, hogy lop, csak, hazudik, korrupt, majd jönnek a minősített és minősíthetetlen jelzők. Mert ez csak akkor lesz igaz, ha megszületik egy bírósági ítélet. Az, hogy magához a szakmához nem ért, az pedig egy másik dolog.

Ma az elitbe sem a játékosokkal (pláne nem csak saját nevelésűekkel), sem a szurkolókkal nem lehet sem bennmaradni, sem bekerülni. Ide bizony az a három dolog kell, mint a háborúhoz. Pénz, pénz és pénz.

Pár napja feltettem, (ahogyan az utóbbi években mindig megteszem az átigazolási szezon lezártával) hogy a TOP 5 bajnokság BL résztvevő csapatainak kereteiben mennyien vannak a saját nevelésűek. A 19 csapatból 6 olyan van (Chelsea, MU, Barca, Psg, Marseille, Rennes), ahol 20%-ot meghaladja, és 4 olyan (MC, Juve, Inter, Lazio) ahol meg még a 10%-ot sem éri el a saját nevelésűek száma. A többi pedig a 10-20 % között van. Ezek a számok tükrözik azt, hogy merre halad a foci. Vásárlás. Ha pedig akad pár évente egy-egy saját tehetség is, az csak hab a tortán.

GYLS 2020.10.15. 09:50:10

Fizetéscsökkentés:
Korábban már írtam, úgy tesznek páran, mintha tudatlanok ülnének a Barca irodáiban. Ha nem mennek bele a játékosok a közös bércsökkentésbe, akkor egyénileg fogják megtetetni velük. Sőt, mindkét esetben aláíratnak velük egy nyilatkozatot, hogy igen, vagy nem. Aki pedig nem egyezik bele, az kapja továbbra is az eredeti összeget. A klub biztos nem fogja elengedni pl. Dembelét ingyen csak azért, hogy megspóroljon 22 millát a béreknél, amikor a piacon ennél azért csak többet ér.Ha más nem marad, május-júniusban majd az új vezetés is elad egy-két játékost a költségvetés kozmetikázásáért.

Szerintem bele fognak egyezni. Azért nem lenne ciki, hogy pl. a Realnál alapból kevesebb fizuval rendelkezők megtették, a mieink meg nem? Az én szememben biztos leszerepelnének.

Robi71 2020.10.15. 10:23:01

@világostobája2.0: Látom nem nyugszol bele valamiért. :)
A remeg vezetőtanács vele együtt érkezett. Az edzők egy része gondolom már meg volt, atöbbit ő hozta.
Egy dolog ellenben biztos...Barto elzavarta az összeset az utolsóig.

Robi71 2020.10.15. 10:28:22

@GYLS: Nem hasonlítanám össze a Real és a Barca jelenlegi helyzetét. Ótt stabilítást látok minden szinten, itt meg káoszt és feszültséget.

világostobája2.0 2020.10.15. 10:47:51

@Robi71: ja én csak gondoltam megbeszéljük ezt a dolgot :) Mármint hogy Laportának mekkora szerepe volt hogy ott voltunk ahol...ennyi... De feltehetem úgy is a kérdést hogy ha visszajönne Laporta akkor mondjuk 10 év múlva tuti megismételhetnénk a sikerkorszakot? Szerintem nem! Mert nem hinném hogy még egyszer szerencséje lenne egy Messihez Titohoz Xavihoz stb stb...külön külön még talán de hogy így egybe összeálljon minden? Szerencse :) De persze inkább ő mint Barto :)
de ok ennyi erről a témáról :)

Robi71 2020.10.15. 11:09:38

@világostobája2.0: Ezt senki sem tudhatja. Ellenben egy dolog biztos, nagyon rossz úton járunk...vissza kell terelni a dolgokat a helyes útra.. Elvégezni szaértelemmel a munkát és várni beérni a gyümölcsét.

kritizator 2020.10.15. 14:50:30

@világostobája2.0: és a la masiat is felfuttatta röpke 1-2 év alatt

És nem volt szerencséje. Nem, nem volt.

kritizator 2020.10.15. 14:53:38

@GYLS: "Aki pedig nem egyezik bele, az kapja továbbra is az eredeti összeget"

Akkor mért is egyezne bele??

GYLS 2020.10.15. 15:12:06

@kritizator: A klub első lépésként csoportosan ajánlotta fel a csökkentést a csapatkapitányok felé. Ha a 24 főből lesznek akik nem egyeznek bele, akkor ezekkel a játékosokkal mit tudsz kezdeni? Vagy fizeted a teljes bérét, vagy ingyen elengeded. Szerintem az utóbbi a nagyobb bukta.
A klub helyében a végén - ha nem megy bele mindenki - biztosan nyilvánosságra hoznám, hogy kik egyeztek bele (persze, ebből azt is tudnánk, ki nem).

Végül két adat (nem csak Neked):
A Real Madrid bruttó bértömege a csökkentés után picivel alatta marad a 200 millának (bruttó). A Barca jelenleg bruttó 380 millánál áll. Van különbség! Mindkettő 24 fős keretre vonatkozik, és nincs benne az edző stáb. A 70%-os limitbe viszont Ők is beletartoznak.

Robi71 2020.10.15. 15:19:35

@GYLS: Nem tudom más hogy van ezzel, de az én szemembe csak nőnének azok, akik nem alkudnának Barto-val.

világostobája2.0 2020.10.15. 15:32:43

@Robi71: nálam pont fordítva...ugyanis nem Bartonak mondanak nemet hanem a klubnak..szerintem... nálunk 380 milla a Realnál 200...azért van honnan engedni...

Robi71 2020.10.15. 17:09:37

@világostobája2.0: Barto-t meg kell buktatni...minél hamarabb, annál jobb. Ez fontosabb, mint a fizetéscsökkentés.
Covid ide vagy oda...nagyvonalúan szorta a pénzt éveken keresztül, most pedig fizetéscsökkentésre kényszerítené az alkalmazottakat.
Te belemennék fizetéscsökkentésbe csak azért, mert a főnököd egymás után töri össza a Ferrari-kat és emiatt bajban van a cég???

kritizator 2020.10.15. 18:20:19

@Robi71: te egy hős vagy, és én mindenhova kovetlek

De a barcasok az elmúlt években (onhibajukon kívül) túl voltak fizetve, legalábbis a BL-teljesitmenyukhoz képest.
A Real kisebb fizetésekkel több BL-sikert ért el.

kritizator 2020.10.15. 18:22:14

@Robi71: a barca nem egy cég: mes que un club

Robi71 2020.10.15. 19:19:25

@kritizator: "a Barca nem egy cég: mes que un club"...ez jó duma (már csak).. Gyakran el is sütök az, akiknek "vaj van a fején". :)

Robi71 2020.10.15. 19:28:10

@kritizator: ...és a játékosok hibásak azért, hogy tól vannak fizetve?
Dembi, Cou vagy Grizi hibás? az eszement vételi árukhoz...eszement fizetés is párosult (Dembi-nek 2,5-ről 12-re, Cou-nak 4-ről 16-ra, Grizi megkapta az előző évben a szerződéshosszabbítással járó 21 milliót). Ezek után csodálkozunk, hogy De Jong-10-el érte be, Stegen "beéri csak" 8-ról 18-ra való emeléssel a szerződéshosszabbításért cserébe?
Elméletileg mindegyik az álmai klubjába igazolt anno és játszhat ma is. Gyakorlatilag ez volt az ára annak, hogy minket válasszanak. Vajon miért? Ennyire nem vonzó már a Barca-ban játszani?

kritizator 2020.10.15. 20:50:44

@Robi71: "és a játékosok hibásak azért, hogy tól vannak fizetve?"

Értő olvasás: írtam, hogy onhibajukon kívül

Robi71 2020.10.15. 21:29:30

@kritizator: Elméletileg mindegyik az álmai klubjába igazolt anno és játszhat ma is. Gyakorlatilag ez volt az ára annak, hogy minket válasszanak. Vajon miért? Ennyire nem vonzó már a Barca-ban játszani?

világostobája2.0 2020.10.16. 06:27:49

@Robi71: na azért ez a fizetéscsökkentés nem éppen azért van mert barto túl drágán vett meg pár játékost!! A világ kb összes fociklubja megszenvedi ezt most nagyon...A többi klubnál miért van fizetéscsökkentés? Igazad lenne ha csak nálunk lenne ez opció de nem így van!!Nagyon nem ...pl akkor Perez is szórta a pénzt? kb feleannyit fizetnek bérre és mégis meg kell ezt lépniük...és igen belemennék a covid miatt, mert látom hogy mindenki bajban van! amúgy is .. miről mondanak le? a héten nem 4 ház árát fogják megkeresni hanem csak 3-ét? Azért itt messze nem arról van szó hogy nélkülözni kellene a fiúknak...nagyon nem ..

kritizator 2020.10.16. 06:41:51

@világostobája2.0: "miről mondanak le? a héten nem 4 ház árát fogják megkeresni hanem csak 3-ét? "

Nem érted Robit.

Bármi - mondom bármi - áron meg kell buktatni Bartot. Akár még úgy is, hogy maradnak a magas fizetések a világ végezetéig és a Barca - bocs Bivi - valóban a pöcegödörben fogja végezni.

Ez a Covid direkt jól jött a világ labdarúgása számára, hogy ezek az elszállt bérek normalizálódjanak. /véleményem/

Robi71 2020.10.16. 08:18:58

@világostobája2.0: A kérdésem továbbra is az, hogy miért játszanak fele pénzért is a Real játékosok a mieinkhez képest. Velük miért lehetett "normális" szerződést kötni vagy hosszabbítani?

Robi71 2020.10.16. 08:24:49

@kritizator: jól mondod, normalizálás. De ez azt is jelenti, hogy ha valaki nem hajlandó elfogadni a fizezéscsökkentést az szabadon távozhat. Ez így lenne korrekt.

világostobája2.0 2020.10.16. 08:36:54

@Robi71: " Barto-t meg kell buktatni...minél hamarabb, annál jobb. Ez fontosabb, mint a fizetéscsökkentés.
Covid ide vagy oda...nagyvonalúan szorta a pénzt éveken keresztül, most pedig fizetéscsökkentésre kényszerítené az alkalmazottakat.
Te belemennék fizetéscsökkentésbe csak azért, mert a főnököd egymás után töri össza a Ferrari-kat és emiatt bajban van a cég???"

kritizator 2020.10.16. 08:59:45

@Robi71: "De ez azt is jelenti, hogy ha valaki nem hajlandó elfogadni a fizezéscsökkentést az szabadon távozhat. Ez így lenne korrekt. "

Ez nem így lenne korrekt, hanem ahogy olvastam, ez a törvény!!!

kritizator 2020.10.16. 09:00:51

@világostobája2.0: hadd törje, az övé a cég, azt csinál vele amit akar

világostobája2.0 2020.10.16. 09:09:35

@kritizator: igazából a hasonlat eléggé sántít...de egyébként tényleg az van hogy ezt meg kell lépni, akinek nem tetszik az meg mehet isten hírével (egyébként max valamelyik olajos csapat tudná megadni neki ugyanazt a bért a jelenlegi helyzetben)

GYLS 2020.10.16. 09:23:30

Felesleges ezen a bércsökkentésen vitatkozni. Tavasszal is ez ment, aztán szépen megegyeztek. A firkászok és páran itt az oldalon fújják ezt fel. Amint írtam, a klub a csapatkapitányok felé tettek ajánlatot, akik közül az elmúlt 1.5 hét alatt csupán Pique volt a klubnál, a többiek a válogatottnál teljesítették kötelességüket. Pár nap és eldől. Ha jól emlékszem, a klub november 5-ig szeretné lebonyolítani az egészet, azaz még van 20 nap.

A tegnap feltett, Realra vonatkozó összeg (bruttó 200) már a csökkentett.

Robi71 2020.10.16. 11:31:10

@világostobája2.0: Hány törött Ferrari van a klub garázsában? ...még, mert egy páron sikerült valahogy veszteségesen túladni.

Robi71 2020.10.16. 11:35:21

@kritizator: Szerinted hányan vannak, akik megkapnák ezt a fizetést máshol is?...na kb ennyien távoznának. :)
Nem kell tömeges távozástól tartani, ugye? :)
Minusz 30%-kal is túlfizetettek maradnak jó páran.

kritizator 2020.10.16. 12:59:00

@világostobája2.0: persze hogy sántít (hiszen Robijé a hasonlat) Barto ne "törje össze" a Barcat

Robi71 2020.10.17. 13:47:04

@kritizator: Az összetört Ferrari-k a becsődölt drága igazolások. De csak gyenge hasonlat...több tucat Ferrari is kijött volna belőle.
süti beállítások módosítása