A vezető magyar FC Barcelona blog!

Barcanoticias

Koeman sikeres edző lehet a Barçánál!?

2019. október 27. - caaaatalan

A Teibuna.com összegyűjtött 5 érvet amellett, hogy Ronald Koeman miért lehetne sikeres trénere a csapatnak a Valverde éra után.

1. Koeman igazi legenda a csapatnál, hosszú éveken át volt itt középhátvéd, és központi szerepe volt a klub Bl győzelmében 1992-ben.

2. Koeman ismeri a klubot és a klub is ismeri őt, ami jellemzően fontos szempont a Barcelonánál edzőválasztáskor.

3. A holland válogatottnál az utóbbi években sikeresen honosította meg újra a totális futballt, a filozófiat tehát nem csak játékosként, de trénerként is ismeri.

4. 56 éves korára tapasztalt edző lett, hiszen egyaránt vezetett komoly klubokat, mint a Feyenoord, Southampton vagy az Everton és a holland válogatottal is jelenleg sikeres.

5. Végül pedig együtt dolgozott korábban Frenkie de Jonggal is, akinek a csapatba illesztése és a minél jobb kiaknázása hosszútávon is komoly érdeke a Barcelonának.

Szerintetek is beválna Koeaman kinevezése?

Mi lenne az első intézkedésetek a jövő nyáron a helyében?

<

A bejegyzés trackback címe:

https://barcanoticias.blog.hu/api/trackback/id/tr7915266028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DISTANTxTHUNDER 2019.10.27. 07:00:48

Igen, és milyen eredményeket ért el a holland válogatottal, vagy korábban az Erertonnal, Sotonnal, Feyenoordal? Mert én tudok semmilyen kiemelkedőről Koemannal kapcsolatban.. ugyanakkora zakó lehet ő is amilyen Valverde volt, azon kívül még ennek a nyomorult Valverde érának is ki tudja mikor lesz vége.. lehet addigra már Xavi is átveheti az edzői posztot, én benne jobban bízom, hisz ő volt a motorja a csapatnak a legsikeresebb időszakban..

Nagybarcelona 2019.10.27. 08:06:00

player.hu/sport-3/egy-insta-poszt-miatt-mar-biztosra-mondjak-ki-lesz-a-barcelona-kovetkezo-edzoje/
Lehet, hogy már tènyleg megvan a megegyezès. Szerintem jöhetne rögtön, Valverdènèl csak jobb lehet. Jöhetne vele De Vrij ès De Beek már tèlen.

DinhoR10 2019.10.27. 09:36:04

Szerintem sajnos csak nyáron fog érkezni. Sok ideje nem lesz a csapatot újra össze rakni, (bár nem is nagyon sok kellene sztem ezeknek a játékosoknak). A gond megint csak azzal van, hogy rá egy évre új vezetőség fog érkezni, (ami persze nem gond), és újra fel örül minden. Nyilván új edző stb stb... Pedig ebből a játékos állományból ki lehetne hozni többet. Tény, nem fiatal se Piqué se Sua és a többiek sem, de egy okos és jó edzővel vegyesen, hatalmas csapatunk lehetne. Mire lesz egy olyan edző, akkor pedig teljesen újra kell majd építkezni, mivel a 30+-osok már ki fognak oregedni 2 év múlva....

GYLS 2019.10.27. 09:55:15

Érdekes és izgalmas 2 nyár elé nézünk. Jövőre ha valóban edzőváltás lesz, akkor egyrészt emiatt, másrészt hogy a jelenlegi vezetés milyen mértékben nyúl bele a jelenlegi keretbe (feltételezzük, megkérdezve az új edzőt is), azaz mit hagynak 2021-re akár önmaguknak, akár az új vezetőségnek.
És akkor jön 2021, a talány.

sunt 2019.10.27. 10:10:40

Szó sincs róla, hogy bárki az öregedő ikonokkal bármire is menne. Koemantól, éppen a múltja miatt jobban elfogadnák a selyemzsinórok kiosztását, mint mástól. Ezen kívül azt várnám tőle, hogy az igazolásoknál végre ne nevekre hajtsunk, hanem olyanokra, akik fontosak lehetnek az új Barca felépítésében. A La Masiaval kapcsolatban pedig a személyzet alkalmassági vizsgáját és a valódi nagy tehetségek biztoskezű kiemelését várnám tőle.

Raven1975 2019.10.27. 10:52:56

Xavi Hernándeznek örülnék igazán!

Maestro10 2019.10.27. 11:34:33

Xavi 2021 előtt nem lesz a Barcelona edzője, így nálam 2 jelölt van a kalapban: Ronald Koeman és Erik ten Hag. Mind két edzőaspiráns ismeri a totális futball fogalmát, bátran nyúlnak a fiatalokhoz és képesek új, ütőképes csapatot létrehozni. (a sok károgónak mondanám, hogy a jelenlegi holland válogatottat Koeman építette fel) Én örülnék ha a Barca legendás hátvédje venné át a csapatot jövő nyáron. Visca el Barca!

kritizator 2019.10.27. 11:49:26

@Raven1975: xavi>koeman vagy koeman>xavi???

MagicBarca 2019.10.27. 12:18:48

@DISTANTxTHUNDER: egyetértek.Pofára fogunk esni,mint Ernő bával.Xavi viszont már bizonyított.Oké,oké,hogy Katarban,de akkor is.

sunt 2019.10.27. 13:00:30

Aki nem akarja belátni, hogy most milyen mély gödörben vagyunk, az vár rövid határidőre kiemelkedő eredményt is, szerethető játékot is.

Berbatov 2019.10.27. 14:49:13

@sunt: Attól függ mit tekintünk mély gödörnek, mert a bajnokságot így is simán behúzzuk. Valverdével zsinórban harmadszor. Ez nem tudom kinek a kritikája, de megtörténik.... Magyarázhatjuk akképpen, hogy a keret edző nélkül is képes bajnokságot nyerni, a második opció, hogy nincsenek ellenfelek. Az igazság valószínűleg a kettő között van.

Mindenesetre a véleményem szerint ígéretes, sőt komoly kialakuló fiatal magja van a csapatnak, 1-2 jó igazolással és Messi utolsó éveivel megspékelve tényezőnek kell lennie a csapatnak a BL-ben is. Szóval én a jövőt nem látom borúsan, csupán akkor, ha továbbra is a Busquets, Suárez, Jordi Alba féle kiégett, leszerepelt, lelassult játékosokra támaszkodnak.
Nem tudom valójában van-e szándék Valverde lecserélésére, de Koeman úgy gondolom tekintélyben, habitusban kevés. Mint edző nem tudom milyen minőséget képvisel, de ő nem mozdítaná ki a komfortzónájukból a játékosokat, legalábbis a meccseken mutatott testbeszéde alapján nem hiszem. Szép-szép a Barcás múlt, de valaki nem attól lesz jó edző...

Eminusz 2019.10.27. 15:04:26

Egy erdekes statisztika a BL-ben, ami a Barcelona golszerzoit mutatja a 2016-17-es szezontol:

1. Messi 30 gol
2. Ongol 8 gol
3. Suarez 7 gol
4. Neymar 4 gol
4. Dembele 4 gol

Es csodalkozunk, hogy miert nem tudunk BL-t nyerni??

2019.10.27. 16:09:35

@DISTANTxTHUNDER: komoly eredményei valóban nincsenek. Angliai csapatairól kár is beszélni, ott esélyed sincs a nagyok előtt végezned ha nem költesz milliárdokat. Itt a hangsúly a futball stílusán van szerintem. Pont lesz**om ha minden második évben lennénk bajnokok vagy elődöntőbe kiesünk a BLben ha jatszuk a focit nem csak nyomozzuk a labdát.
Southampton évek óta kiesés ellen küzd, Evertonnak Moyes óta nem sok értékelhető szezonja volt hiába költenek egy vagyont. Arra jó hogy új alapokat fektessen le, majd jöhet Xavi.

Dr Mouse 2019.10.27. 16:49:37

Szerintem Koeman nem lehet sikeres edző a Barcánál, amíg ez a elnökség vezeti a klubot.

Robi71 2019.10.27. 17:18:54

@sunt: A jelenlegi kiöregedő félben levő klasszisok (Pique, Alba, Busi, Raki, Messi, Suarez) más szintet képviselnek vagy képviseltek, mint amit az új generáció bármikor is el fog érni. Egyszerűen minőségi visszaesés van. Semedo, Firpo, Arthur, De Jong vagy Dembélé sohasem lesz Alves, Alba, Xavi, Iniesta vagy Messi szintű játékosok. Ez nem idő, beszokás, betanulás vagy rutinszerzés kérdése. El kell fogadni, hogy egyhamar nem leszünk az egykori "A CSAPAT"...hanem egy a jók közül, de az is lehet hogy még a szűk elitből is kiesünk egy időre.
Ami az edzőkérdést illeti Koeman (ha ő jön) nem lesz más, mint egy házon belüli, klubkötődésű bábedző. Változás talán 2021 után jöhet egy új vezetőséggel. Tuti opció a sikeres újjáépítéshez Pep lenne és az elűzött (jelenleg City) vezetőstáb (Begiristain, Soriano). Erre minimális az esély egy új vezetőség megválasztása esetén is. Csak remélni merem, hogy Pep "gyerekei" közül valamelyik képes lesz visszahozni a korábbi sikeres időszakot. Gondolok itt Xavi-ra (edző), Iniesta-ra (másodedző) vagy Puyol-ra (sportigazgató).

GYLS 2019.10.27. 17:20:41

@the12thman: A katalánok ezt másképp látják. Nekik a legfontosabb a bajnokság megnyerése, de minimum a Real előtt végezni.

sunt 2019.10.27. 17:46:06

@Robi71: Messi - ellentétben a kortársaival - még rendelkezik klasszis erényekkel, csak sok neki a mostani "mindenes" szerepkör. Talán épp a történelmi név, Koeman tudná rávenni egy szerepkör . szűkítésre. De Jongban és Arthutban igenis látom a régiekkel felérő klasszis lehetőségét, ha megfelelő edző és társak közé kerülnek. Az elmúlt évtizedek legjobb kapusa MAtS - már hogy ne lenne világklasszis? Ki tudja, mi lesz Fatiból? Szóval nem kell annyira tapadni a régiekhez, de még egy játékmódhoz se. Igazában csak egy céltudatos, következetes vezetés, egy komoly edző és egy top gólvágó kell egy új csapathoz - és rengeteg, nem akármilyen munka.

Robi71 2019.10.27. 18:01:11

@sunt: Szezon elején felmerült a kérdés, hogy az új igazolásokkal (Grizi, De Jong, Firpo) jobbak leszünk-e, mint a múlt szezonban. Én akkor azt mondtam sokak meglepetésére, hogy nem, mivel azt amit ők esetleg hozhatnak (egyelőre még ez sem igazolódott be) elviszi az "idő vasfoga" mivel az jelenlegi klasszisok Pique, Alba, Busi, Rakitic, Suarez vagy Messi tovább öregedtek egy évvel és a teljesítményük természetszerűen lassan de biztosan tovább esik vissza.
A szezon eddig eltelt része sajnos ezt bizonyítja. Nagy kérdés számomra, hogy a szezon második felére sikerül az öregeknek még valamivel többet kipréselni magukból (némelyiküknek a hattyúdala lesz ez a szezon) valamint a fiataloknak sikerül ehhez annyit hozzátenni, hogy sikerüljön nagyot alkotni a végére a BL-ben is.
Komplex kérdés és nekem kétségeim vannak ezzel kapcsolatban.

Raven1975 2019.10.27. 18:01:23

Nem nyerjük meg a Bajnokok Ligáját, ha így játsszuk.
uploads.disquscdn.com/images/c4705ffec29f83802d17749f79aeefdef7b62a348085033bbab582cbc57ada33.jpg
Minden további a mellékelt fényképen.
....................................................

Messi: "Úgy gondolok most magamra, mint egy középpályásra. Olyan valakire, aki támadásokat épít, nem annyira befejező játékos. Szeretek inkább mélyről indulni, felvinni a labdát, gólhelyzeteket kialakítani és nem akarok mindenáron felérni a befejezésekhez. Megtanultam, hogy fegyelmezzem magam meccs közben és hogy kiválasszam a pillanataimat. Ezért vannak időszakok, amikor ki kell vonnom magam a játékból, ki kell várnom, ez segít abban, hogy fizikálisan bírjam." [Tot El Camp]
....................................................

Barça B — Sabadell harmadosztályú bajnoki meccs élőben.
vercanalestv1.com/ver-barca-tv-en-directo-y-online/
www.fcbarcelona.es/es/videos/818287/en-directo-barca-b--sabadell

Robi71 2019.10.27. 18:03:13

@sunt: egy új top gólvágó és egy kreatív támadó középpályás kell minimum...szerintem. Ami az edzőt és a vezetőséget illeti...talán 2021-től, addig...

sunt 2019.10.27. 18:11:32

@Robi71: Amíg Messi itt van és van két all round középpályásunk, vétek lenne kreativ támadó középpályást hozni. Inkább azt sajnálom, hogy nem Rodrit hoztuk Griz helyett.

MagicBarca 2019.10.27. 18:25:23

Egy valamin gondolkodjunk el.Mindenki emlegeti 2021-et és hogy akkor majd Xavi,addig meg,ha Ernő elmegy,akkor jön Koeman.Szerintetek Koeman vagy bárki vállalná a feladatot úgy,hogy tudja,2021-ben úgyis más jön a helyére?Bármit is tesz.Magyarán nyugodjunk bele,Ernő még marad 2021-ig.Sajnos

GoalGero 2019.10.27. 19:00:17

@Robi71: Majd idén kiderül mire megy Pep es a City.
Könnyen kupa nélkül maradhatnak.En veled ellentétben nem tartom akkora zseninek.A Bayern bukás volt számára.:)

Robi71 2019.10.27. 19:30:11

@GoalGero: Pep talán az egyetlen a jelenlegi edzőmezőnyben, aki mindenekfelett kreatív, látványos támadójátékra törekszik. Ezzel nyilvánvalóan nehéz nyerni olyan csapatok ellen, akik a rombolásra rendezkednek be. Ehhez olyan technikai főlényre kell tenni, mint az akkori Barca....teljesen mindegy ki volt az ellenfél és milyen taktikával állt fel...lefociztuk őket a pályáról. A későbbi Bayern nem volt vagy a mostani City még nem ez a szint.
Épp most fejeződött be a Pool meccse...kegyetlenül bedarálták a Spurs-t. Ők nem őszintén lefocizni próbálják az ellenfelet, hanem bedarálják masszív csapatjátékkal és a támadók egy-egy villanásával.
Jelenleg ez a két csapat diktálja a trendet a csúcsfociban....azzal a különbséggel, hogy a City ellen megvan a recept (hibátlan védekezés és gyors kontra), ellenben a Pool ellen nincs recept...azaz van...megtörni őket, föléjük kerekedni izomból, amire egyelőre nem látok senkit képesnek.

Robi71 2019.10.27. 19:34:44

@sunt: "két all round középpályásunk"?...mindenre jók, de semmiben sem extrák. :(
Mondanám, hogy egy olyan támadó középpályásra lenne szükségünk, aki hasonlóra képes, mint Messi de a baloldalon....de őszintén nem tudom, hogy ki lenne erre alkalmas. Csak egyet tudok, de ő már 35 éves és japánban levezet. :)

Robi71 2019.10.27. 19:44:00

@GoalGero: A City az agár, amelyikkel ha leállsz versenyezni alulmaradsz...a Pool a pitbull, amelyikkel ha leállsz verekedni alulmaradsz...mi vagyunk a cocker spániel, aki mellett mindenki megáll és azt mondja "jaj de cuki". :)
Kérdés, hogy a spánielnek vannak-e fogai. Ez majd kiderül.

sunt 2019.10.27. 21:00:59

@Robi71: Itt nem élne meg kifejezett irányító, éppenhogy irányítani IS képes középpályás sor kell. Messi adottság, bár nem biztos, hogy középpályán kell lennie. Jobban megfelelne neki a hamis 9. Busi az, aki csak bajnak van és aki miatt a többi nem tudja, hogy mit is játsszon. Azonkívül Valverde lelkén szárad, hogy nem meri játszatni se Alenát, se Puigot. Ha kölcsönbe mennek, csak addig van értelme, amíg Valverde el nem kotródik. Remélem, ez most nyáron megtörténik. Barto és ő ezt akár már holnap bejelenthetnék, mint közös döntést.

Robi71 2019.10.27. 21:07:34

@sunt: Ha nem akarunk támadó középpályást, akkor ennek a szerepét a De Jong-Arthur párosnak kell átvenni.

sunt 2019.10.27. 21:32:17

@Robi71: Persze. És alkalmanként Messi besegít. Csak ahhoz csatárnak se Lajos, se Gríz nem megfelelő.

Robi71 2019.10.27. 22:55:09

@sunt: A jelenlegi támadó szekciónk erős kifejezéssel másfél főből áll: egy Messi és egy "fél" Suarez (egyre gyengülő helyzetkihasználással). Grizi csak erőlködik, Dembélé hozzáadott értéke a nullához konvergál és a 16 éves reménység Fati.
Ha a középpályánk nem javul föl a támadások előkészítésében, támogatásában...akkor hiú ábránd komoly célokról ábrándozni. A jelenlegi teljesítményünkkel (különösen az idegenbelivel) nem juthatunk messze a BL-ben sem. A prágai teljesítményünk a leggyengébb volt, amióta Barca meccseket nézek.. :(

GYLS 2019.10.28. 09:39:15

Bárki jön is jövő nyáron edzőnek, előre megmondani, hogy sikeres lesz avagy sem, megjósolhatatlan. Pláne a Barcánál! Először is azt a kérdést kell feltenni, mit tartanánk sikernek? Sokaknál látványos játékkal, mérkőzésről-mérkőzésre több góllal győzni és a végén mindent megnyerni az elvárás. Ha az egyik hiányzik, már minden rossz, mindenki hibás.
Mit tehet egy új edző? Az első kérdés, hogy milyen irányba vigye a játékot. Maradjon a hagyományos rövid passzosnál vagy tegye direktebbé? Ha ez eldőlt, a második lépés, hogy szabad kezet kér a keret kialakításához. Ha nem kapja meg, már megoszlik a felelősség. Tegyük fel megkapja. Akkor jönnek a játékosok. Melyik játékhoz kik az alkalmasak.
És mindezt egy évvel az új? vezetőség megválasztás előtt.

GYLS 2019.10.28. 10:04:58

Messi: "Úgy gondolok most magamra, mint egy középpályásra. Olyan valakire, aki támadásokat épít, nem annyira befejező játékos. Szeretek inkább mélyről indulni, felvinni a labdát, gólhelyzeteket kialakítani és nem akarok mindenáron felérni a befejezésekhez. Megtanultam, hogy fegyelmezzem magam meccs közben és hogy kiválasszam a pillanataimat. Ezért vannak időszakok, amikor ki kell vonnom magam a játékból, ki kell várnom, ez segít abban, hogy fizikálisan bírjam." [Tot El Camp]

Két dolog jut erről eszembe. Egyrészt ahogy a mondás is tartja, két dudás nem fér meg egy csárdában, azaz érthető, miért nem kaptuk és kapjuk játékszervezés és előrejáték terén azt amit elvártunk és elvárunk a középpályásainktól. Másrészt önmaga is elismeri, fizikailag alkalmatlan 90 perces játékra. És ez a "pihenek egy kicsit" nem csak rá érvényes. Sajnos. Hol vagyunk mi a totális, az együtt támadunk és együtt védekezünk focitól!!!

Raven1975 2019.10.28. 10:35:56

Barcelona azt tervezi, hogy Messi számára új szerződést javasol az elkövetkező hónapokban azzal a céllal, hogy meghosszabbítsák azt 2022-ig, vagy akár egy évvel. [MD]
süti beállítások módosítása