A vezető magyar FC Barcelona blog!

Barcanoticias

Az utolsó hazai bajnoki

2020. július 16. - caaaatalan

Ma este az Osasuna látogat a Camp Nouba.

Az idei hosszúra nyúlt bajnokság utolsó hazai mérkőzése következik, melyen csapatunk vendége az Osasuna lesz. Tét már egyik csapat számára sincs, így akár egy felszabadult örömjátékot is láthatunk.

Luis Suarez a héten tett nyilatkozatában elsőként ismerte el, hogy a Barcelona kiengedte kezéből a bajnoki címet. Var ide Var oda a csapat leginkább idegenbeli gyatra teljesítménye miatt szorul a Real Madrid mögé. Hazai pályán azonban idén is csapatunk volt a legjobb.

Az Osasuna a senki földjén van a bajnokságban: nem fog kiesni és nem jut el a nemzetközi kupákba sem. Ezzel az eredménnyel azonban aligha csalódottak Jagoba Arraste fiai, hiszen a célt elérték.

A Barcelonába hosszú idő után ma végre visszatérhet Frenkie de Jong, aminek igazából a BL miatt lehet jelentősége, hiszen kimondva kimondatlanul már erre készülünk. A visszavágón a Napolit kell legyőzni, amely már önmagában sem könnyű feladat, de azután a Bayern kövtkezhet. Suarez szerint, ha a Barcelona úgy játszik, ahogy a Villareal ellen idegenben, akkor bárkit legyőzhet, mi szurkolók pedig hajlamosak vagyunk ezt el is hinni és reménykedünk...

Kezdés 21.00-kor, jó szurkolást Mindenkinek.

 

 

<

A bejegyzés trackback címe:

https://barcanoticias.blog.hu/api/trackback/id/tr9716008646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr Mouse 2020.07.23. 09:08:22

....egy hete nem frissült a blog!
Csak nem kapott el valamilyen vírust a Blog gazda!....

GYLS 2020.07.23. 09:33:39

@Dr Mouse: Nézőpont kérdése. Én inkább örültem volna annak, hogy többet játszott volna. Mert ha így lett volna, akkor az azt jelentette volna, hogy nem lett volna a járvány, azaz ment volna a bajnokság és Btaithwaite is több lehetőséget kapott volna. És ebben az esetben a klubnak sem lett volna az 1047 milliós bevétel tervezetből Arthur eladása nélkül csak 778 millás valóságos bevétele. Azaz inkább buknám akár Braitwaite teljes vételárát (18 milla) mint vesztettünk 257 milliót.

Robi71 2020.07.23. 10:03:16

@RA7: Guendouzi Davids-hoz hasonlóan egy nagyon fiatal, box-to-box, örökmozgó méregzsák. Nekünk nincs ilyen a csapatban.

Dr Mouse 2020.07.23. 10:26:47

Én egészen mást olvastam ki a fenti cikkből. Azt, hogy a Barca vezetése olyan embert bízott meg a "játékos megfigyeléssel" akinek (Abildalról beszélek) az arcából süt a butaság! (Abidalnak szerintem még annyi iskolája sincs mint példul CR-nek.
A másik meg az, hogy a vezetőség minden alapos meggondolás nélkül vásárol össze-vissza játékosokat.

GYLS 2020.07.23. 10:52:25

@Dr Mouse: Abidal nem játékosmegfigyelő, hanem sportigazgató. És Planes személyében van egy szakmai segítője is. A játékosmegfigyelőkre külön emberek vannak alkalmazva. A szervezeti struktúra alapján ráadásul ketté is van osztva, külön-külön külföldi és hazai megfigyelők. És mindkét területnek külön van vezetője is.

Robi71 2020.07.23. 11:01:00

@Dr Mouse: A klub mikor igazolt utoljára olyan nevesincs fiatalt, aki később berobbant a csapatba. Én nem emlékszem.
Ezt csak azért mondom, mert egy Cou, Grizi, Dembi vagy De Jong "megfigyeléséhez" nem kellett nagy tehezség. Ezen a területen (is) a képességünk a nullához konvergál.

kritizator 2020.07.23. 12:54:27

@Robi71: "Ezt csak azért mondom, mert egy Cou, Grizi, Dembi vagy De Jong "megfigyeléséhez" nem kellett nagy tehezség."

Dehogy nem kell tehetség: hiszen te megaszontad már akkor, hogy ők nem lesznek jók a Barcában:(

RA7 2020.07.23. 12:58:26

@Robi71:
Bőven jó nekünk de Jong erre a szerepre. Cserének meg itt vannak az öregek.

Robi71 2020.07.23. 14:15:14

@kritizator: Kíváncsi lennék például az említett játékosok esetében hogy mit tartalmazott a megfigyelő mappája...azon kívül amit én mint meccsnézó is láthattam. Például Dembi esetében milyen feljegyzések voltak...a pályán kívüli életviteléről.

benedict 2020.07.23. 14:39:05

@Robi71: szerintem add be a cv-det a barcához, és legyél igazgató, játékosmegfigyelő, pénzügyi igazgató, sportigazgató, edző és játékos is egyben, úgyis mindenben jobb és okosabb vagy mindenkinél... Nem is értem hogy nem lettél még miniszterelnök, vagy Orbán jobb keze

Robi71 2020.07.23. 15:11:56

@benedict: Miért? Melyik felvetésemmel nem értesz egyet?

benedict 2020.07.23. 15:19:48

@Robi71: mindennel egyet értek, hisz amit te mondasz az úgy is van

FCB551 2020.07.23. 16:53:36

Umtitivel közölték hogy a következő szezonban nem számítanak rá !

Maestro10 2020.07.23. 17:17:33

A Diario SPORT szerint a Barcelona Semedo-t adná a Manchester Citynek Eric García és Joao Cancelo játékjogáért cserébe.

kritizator 2020.07.23. 17:48:14

@Maestro10: egyet fizet, kettőt kap???

kritizator 2020.07.23. 17:49:45

Uborka szezon van.

Mit szóltok Blanc esetleges kinevezesehez?

sunt 2020.07.23. 18:48:41

@FCB551: Mit jelent, ha valakire nem tartanak igényt? Ingyen mehet, ahová akar? Ha nem megy, nem nevezik a bajnokságra, csak fizetik?

Más. Blanc. Kell egy pótkötél, ha botrányosan leégünk a BL.-ben,

Más. Ma a pénzes BarcaTV- n lehet nézni a B osztályozó meccsét. Ha valaki nézi, tudósíthatna.

Força Barça! 2020.07.23. 19:03:23

A kölcsönjátékosaink közül csak Carles Aleñá szolgálatára számít a klub.

RA7 2020.07.23. 19:05:21

@FCB551:
Majd simán úgy tesz Umtiti mint Arda

RA7 2020.07.23. 19:05:57

@Maestro10:
Kapnánk egy hasonló képességű jobb hátvédet és egy ígéretes védőt. Ez talán tényleg nem lenne rossz üzlet.

RA7 2020.07.23. 19:06:21

@kritizator:
Hozzuk ide Ragnickot ha már nem megy a Milanba ne Blancot.

Robi71 2020.07.23. 19:10:34

@benedict:
Graeme Souness:
"Liverpool sold Coutinho and got £160 million or whatever it was, they got Alisson and they got Van Dijk and still had change left over. That's got to be the best business this club has ever done."
...csak egy visszaigazolás a sok közül. :)

RA7 2020.07.23. 19:17:30

@sunt:
Nyílván ingyen nem, de sok esetben jobban járna a klub, mint Arda esete. NFL-ben ezt úgy oldják meg hogy kivágják de valamennyi vígasz pénzt kapnak, ami halott pénzként tartanak számon. Benyel pár milliót a csapat de nem kell mellette fizetni évekig a fizetését, és ismét csak Arda példáját tudom felhozni de akár Bale is ide sorolható

Robi71 2020.07.23. 20:18:19

"Arsenal cannot assume Coutinho's salary record" (MD)

celestial 2020.07.23. 20:23:44

@Robi71: tényleg nem vagy korrekt...nálad van a bölcsek köve és nem szeretet klubbod felemelésére használod hanem élvezkedsz a sülyedésén...ha kell sztem összedobunk neked egy Barcelonai kiutazásra...szépen bekopogsz és előadod magad, prezentáció stb az eddigi zseniális meglátásaidról blablabla...tuti leesik az álluk szeretet klubbunk pedig visszakerül a megérdemelt helyére, a csúcsra :)

sunt 2020.07.23. 21:54:06

A rendes játékidőben Barcelona B - Bajadoz 1:1

Robi71 2020.07.23. 22:03:30

@celestial: Neked, mint "régi barátom" el kellene gondolkoznod azon, hogy azon a sok "szerencsétlen véletlenen" ami oda vezette a klubot, ahol most van...és akkor meglátod, hogy szeretett klubod süllyedését nem én okoztam....hanem az, aki hibát hibára halmozva juttatta ide...talán nem véletlenül....mert nem létezik az, hogy csak kizárólag "szerencsétlen véletlenen" jönnek sorba megszakítás nélkül.

Eminusz 2020.07.23. 22:10:42

@Robi71: Ebben mi a visszaigazolás?? Azt ne mondd, hogy te Coutinho helyett Allisont és Van Dijkot hoztad volna... Miattuk nyert BL-t a Liverpool?? Nagyon nem.. És nekünk minek kellettek volna? Ter Stegennel van valami probléma?? Vagy gondolod Van Dijk kiszorította volna Piquét? Nagyon nem.. Persze nem azért, mert nem jobb, hanem mert ez "több mint egy klub"... Jól költötte el a Liverpool a Coutinhoért befolyt összeget, ez tény, de még mindig nem értem, ebben mi a visszaigazolás?? Mert nekem ez inkább - az összes többi hozzászólásodhoz hasonlóan - utólagos okoskodásnak tűnik, már ne is haragudj.....

Robi71 2020.07.23. 22:12:24

Van bárki is a blogon, aki szerint a jelenlegi helyzet egy természetes folyamat végeredménye? Hogy sok "szerencsétlen véletlenen" egybeesése? Hogy csak a hozzánemértés, szakmaiatlanság vezetett ide?
...mert ha igen, akkor az a Mikulásban is hisz!

Robi71 2020.07.23. 22:16:07

@Eminusz: Utólagos?...hm. Elolvasod te az összes hozzászólásomat?

sunt 2020.07.23. 22:46:36

11-esekkel továbbjutott a Barcelona B.

MCMXCIX 2020.07.23. 23:02:01

@Eminusz: Na de epp ezaz, a mire es hova koltes, mi mierr nem tudunk a vilagert sem meg a tudásához képest apropenzert vehető gyöngyszemeket, mint pl Haaland?

Robi71 2020.07.23. 23:14:02

@MCMXCIX: Onnan kezdődött az egész, hogy Puyol pótlására sajnáltunk 45 milliót fizetni Thiago Silva-ért...helyette a 20 millióért leigazoltuk a "mindenre is jó" vkp Song-ot.
Onnan kezdve csak akkor találtunk szemet, ha tuti volt, mint Neymar, Suarez vagy Stegen, akikkel nem lőhettünk mellé....mert a többi meg lehet nézni. Az egyetlen klub vagyunk a topköltekezők közül, amelyik az elköltött milliárd mellett folyamatosan gyengült.
De nyilván erről (is) csak az űrlények tehetnek. :(

Robi71 2020.07.23. 23:32:38

Eladó lista: Neto, Semedo, Umtiti, Junior Firpo, Rakitic, Arturo Vidal, Dembélé, Braithwaite plusz a kölcsönből érkezők Aleñá, Rafinha, Todibo és Coutinho

FCB551 2020.07.24. 00:03:55

@Robi71: Vidal és Dembélé nem kerül eladásra, hacsak nincs jó ajánlat.

[Diario Sport]

RA7 2020.07.24. 02:06:54

@Robi71: @MCMXCIX: @Eminusz: @celestial:
Azért személyeskedésbe már ne menjünk át. Mindenkinek van véleménye ahogy Robinak is, nekem is és mindenki másnak. Ebből áll sokszor a blog hogy egymás torkának ugrik 1-2 ember azért mert valaki ragaszkodik a véleményéhez.
Ahelyett hogy értelmes társalgás lenne, mint amikor valaki megkérdzei mi a vélemény Blancról vagy Ragnickról, ha valaki feldobja ezeket az ötleteket. Ehelyett inkább megy a na ki ha én nem tudom jobban veszekedés amivel tele van sok cikk.

celestial 2020.07.24. 06:28:12

@Robi71: te "régi barátom" még mindig zseniális vagy a mellébeszélésben és a terelésben :)

celestial 2020.07.24. 06:30:29

@RA7: sztem nem érted a problémát robival kapcs...vagy nem akarod...

GYLS 2020.07.24. 06:38:25

Az előző héten még arról írtak a médiában, hogy a klub Messi és TerStegen mellett megkezdte a tárgyalásokat Lenglet és Semedo szerződésének meghosszabbításáról. Ezen a héten meg már eladjuk Őket? Valamelyik firkásznak csak bejön a tipp!

RA7 2020.07.24. 07:45:22

@celestial:
Amint már írtam neked is van véleményed, neki is. Ha ennyire nem tetszik hogy szerinted okoskodik valaki akkor hunyj szemet felette. :) Én se értek mindennel egyet ha ír valamit vagy más ahogy igaz ez arra is amit én írok.
Ha valamivel nagyon nem értek egyet reagálok rá, de ha nem látok partnerséget abban hogy elfogadjuk egymás véleményét akkor kiszállok belőle ahelyett hogy felvegyem az ő stílusát. (és ezt most általánosságban írtam mielőtt bárkire is céloztam volna a stílussal kapcsolatban )

sunt 2020.07.24. 09:17:38

Nem vezet sehová azon rugózni, hogy mi hogy volt. Bartonak van egy éve, utána van lehetőség valami másra. De van? Ha az újak is azon lógnak, hogy Barca filozófia, labdabirtoklás, passzolás és a megmaradt 30-as játékosaink - akkor nincs. Ezt oda kéne egyszerűsíteni, hogy technikai tudás és támadó foci. A továbbiakban sok múlik azon, hogy kikből áll a keret, illetve kiket keresünk. Számomra a gyorsaság, az ütközni tudás, a hosszú passz, a pontrúgások kihasználása vonzóbb. mint az öncélú tiki-taka. És a fiatalság fontosabb, mint a rutin.

GYLS 2020.07.24. 10:28:19

Ha igaz amit több spanyol média lehoz, akkor az alábbiak maradnak:

TerStegen/Pena
Roberto-Pique-Lenglet-Alba-Wague-Araujo-Miranda
Busquets-Pjanics-deJong-O. Busquets-Puig-Fernandes
Messi-Suarez-Griezmann-Trincao-Pedri-Fati

kritizator 2020.07.24. 10:38:16

@GYLS: "Maradnak" ...

ha a többieket el tudják passzolni

kritizator 2020.07.24. 11:35:39

A Blanc-t illető kérdésre nem volt túl nagy reagálás, de talán majd erre.

Mit szóltok Cruyff-hoz? Jó lenne?

sunt 2020.07.24. 14:41:10

@GYLS: Én egyetértenék azzal, hogy mennél többen menjenek el. Na de a hír időzítése a spanyol sajtóban... Nem mint ha különben komoly esély lenne, de hogy lehet ilyen híresztelések közepette a BL felkészülésre koncentrálni?

Dr Mouse 2020.07.24. 15:31:00

@sunt: Írod, hogy "Bartonak egy éve..."
Tudod, hogy ez a pasas egy év alatt milyen rombolást tud még végezni?

Eminusz 2020.07.24. 15:44:53

@sunt: Érdekes ez a "Barca-filozófiához való ragaszkodás"... Ez látható is meg nem is.. Gondolok itt arra, hogy nincs azzal baj, ha ragaszkodunk a filozófiánkhoz, de akkor nagyon rosszul csinálják, mert akkor ezzel a filozófiával kompatibilis játékosokat is kéne igazolni! A Barca-stílust azok a játékosok képviselik, akiknek erősségeik a labdatartás, a pontosság és a magas játékintelligencia! És ezeknek egyszerre kell teljesülnie! Akkor mégis hogy lehet az, hogy egyáltalán felmerülhetett Semedo, Umtiti, Firpo, Vidal, Coutinho, Dembele, Braithwaite, Aleix, Digne, Gomes leigazolása??? Lenglet, De Jong és Griezmann már megállnák a helyüket ebben a rendszerben, de az a baj, hogy mellettük akik ezt a stílust képviselik, sajnos már idősek és hiába tudják mindenkinél jobban játszani ezt a játékot elméletben, gyakorlatban már nem megy és inkább lassítják a játékot! Gondolok itt Busquetsre és Rakiticre elsősorban... 2 középpályás.. Ez sem véleten, a Barca-filozófiához hozzátartozik, hogy a középpálya a legbiztosabb zóna! Sokak szerint a védelmet kell erősíteni, míg a vezetőség a támadást erősítené továbbra is, pedig jelenleg a középpálya a leggyengébb zóna, számomra egyértelműen.. És kik jöhetnének ide szóba? Ha kész játékosokat akarunk a jelenlegi kerethez, akkor Eriksen vagy De Bruyne.. Ha viszont már a jövőre gondolva, új alappilléreket akarunk a csapatba, a hagyományok őrzése mellett, akkor Fabian Ruiz, Houssem Aouar, Sandro Tonali, Marc Roca vagy Rodri... De természetesen ebből a 7 játékosból 1 sem merül fel a Barcánál... :) Az Alenaval kapcsolatos hírek, miszerint igényt tartanak rá, nagyon boldoggá tesznek. :) Ő még az a játékos, akit simán odasorolnék a fiatal Barca-stílusú középpályásokhoz! :)
Mindent összevetve, a vezetőségnek el kéne döntenie, hogy ragaszkodnak-e a Barca filozófiájához vagy nem... Mert jelenleg úgy van, hogy azt mondják igen, mégsem aszerint cselekednek... Visca el Barca!!!

RA7 2020.07.24. 16:02:51

@Eminusz:@GYLS:
Mindketten a filozófia váltás mellett vagytok, ha keverlek titeket valakivel akkor sorry.
Napokban feldobtam mi lenne ha Ragnickot hoznák ide és egy teljes átalakulás kezdődne. Mit gondoltok erről? Létre tudna hozni egy újabb dinasztiát az ő totális futballjával? Persze ez azt eredményezné hogy a La Masiá-t is meg kell reformálni hogy az utánpótlás ne egy idegen stílusba kerüljön fel amikor megkapják az esélyt a bizonyításra. Nem 1-2 éves projekt lenne, de érdekelne a véleményetek és persze a többieké is.

GYLS 2020.07.24. 19:03:59

@RA7: A filozófia alapjának ugyanannak kell maradnia. Az utánpótlás-nevelés során első lépésként a játék szeretetére kell összpontosítani, koncentrációra, taktikára kb. 11-12 éves, a fizikai terhelésre pedig kb. 14-15 korig nem lenne szabad még csak gondolni sem. A Barcánál ez az egyik alapelv. És ezen nem is szabad változtatni. Ami viszont szerintem elavult, hogy csak a kisterületre szűkítő, rövid- és sokpasszos játékot erőltetik. Ha egy csapat csak egy rendszerre rendelkezik be, az előbb-utóbb kiismerhető, sebezhető. A sebezhetőségünk elvétve már Guardiola idejében is bebizonyosodott (Chelsea, Inter, pár bajnoki), ma pedig már egy, a spanyol bajnokság alsó harmadába tartozó csapat is meg tudja ölni ezt a játékot. A képzés elve marad, a taktika és a rendszer viszont sokszínűséget kíván.

GYLS 2020.07.24. 19:14:33

@kritizator: Én tartom magam ahhoz, hogy bárkit hoznak Setien helyére (ha egyáltalán lesz váltás), az csak EGY ÉV elvesztése. Meg kell győzni Xavit. Őt akarja majd Font is, Róla beszél Laporta is. Szerintem Xavi semmit nem veszít, ha most jön. Nem hiszem, hogy bárki hibáztatná, ha az első éve nem sikerülne jobbra, mint amilyen a mostani volt.
Komoly edző EGY ÉVRE mit vállal? Maximum kielégíti a kalandvágyát, meg a neve mellé odakerül, hogy ült a Barca kispadján is. Felépíteni egy csapatot, minimum 3 év kell. Viszont ha az új elnökség mást képzel el, akkor fizetjük a hátralévő kettő évét is. Összegezve: Xavi, vagy maradjon még egy évet Setien.

Robi71 2020.07.24. 20:56:19

@evooo: Nem ez a probléma.
A francot sem érdekelné, ha a 160 milliós Cou úgy focizna, mint a 42 milliós Salah. A francot sem érdekelné ha a 145 milliós Dembélé úgy focizna, mint a 41 milliós Mané.....még akkor sem ha 3-4-szer annyiba is kerültek.
Nem húzott le minket senki...mi magunkat húztuk le. :(

Eminusz 2020.07.24. 21:01:44

@RA7: Alapvetően én sem a filozófiaváltás mellett vagyok, hanem a fiatalítás, a vérfrissítés mellett! Hogy az eddig sikert sikerre halmozó 30-as játékosainkat szépen fokozatosan le kell váltani méltó utódokkal, de ez úgy nem megy, ha bérelt helyeik vannak! Ami Ragnickot illeti, én nem gondolom, hogy feltétlenül az edzőkkel van baj a Barcelonánál... Megpróbálom kifejteni, mire is gondolok. Tegyük fel, felkérnek téged a Barcelona irányítására. Te elvállalod és nagy tervekkel, kész koncepcióval érkezel a csapathoz. Aztán jön a vezetői megbeszélés, ahol elmondhatod a koncepciódat, na meg persze a vezetőség is elmondja az ő elvárásait... Elmondod, hogy fiatalítani szeretnél. Erre azt mondják neked, hogy rendben van, azt csinálsz, amit akarsz, de ne felejtsd el, hogy ez több mint egy klub, szóval az ikonok külöleges bánásmódot érdemelnek. Ez azt jelenti, hogy Piquéhez, Albához, Busquetshez, Messihez és Suarezhez ne nyúlj, a többi poszton azt csinálsz, amit akarsz... Máris meg van nehezítve a dolgod, van 5 poszt, ahol nem variálhatsz.. Aztán elmondják, hogy Griezmannt játszasd, mert drága volt, De Jongtól pedig sokat várnak, úgyhogy ő is kapja meg a kellő lehetőseget... Rendben, te is így gondoltad, de De Jongra te Busquets helyén számítanál.. jajj azt inkább ne, Busquets fix kezdő tudod megbeszéltük, több mint egy klub! Játszasd a hollandot támadó középpályásként vagy szélsőként vagy rád bízom, de valahogy oldd meg... Hát jó... Akkor egy szerkezetváltásra gondolsz, amivel Busquets és De Jong egyszerre lehetnek a pályán, saját posztjukon... Jajj inkább ne, maradjunk a 4-3-3-nál, mert már a kezdetektől ezt használjuk meg az akadémián is ezt tanítjuk a fiataloknak és hát ez több mint egy klub tudod... Jó hát még arra gondoltál, hogy kéne egy jobbhátvéd.. Persze rendben van, de azért Roberto játszon mindenképp, mert ő a negyedikszámú csapatkapitány ugye.. meghát saját nevelés és mindenki szereti és hát ez több mint egy klub tudod.... Szóval ott vagy edzőként és nem tudod érvényesíteni a saját elképzeléseidet, mert vannak fix helyek és a felálláson sem változtathatsz... Lehet, hogy nagyon mellélőttem és egyáltalán nem így néz ki a dolog a Barcánál, de az elmúlt években látottak alapján én könnyen tudom így elképzelni... Meg ugye Setien is hogy mondta a kinevezésekor, hogy visszahozza a szép focit, aztán semmi... Biztos, hogy nem egy kész elképzeléssel érkezett, ha már ilyen magabiztos volt, aztán ilyen akadályokba ütközött? Nem tudom, de amit tudok, az az, hogy itt az edzők sajnos nem kapnak szabad kezet... Szóval hiába jönne Ragnick, szerintem amíg ez a vezetőség van, sok jóra nem számíthatunk......

RA7 2020.07.24. 22:24:12

@GYLS:
Chelsea, Inter és pár bajnoki az olyan hogy neked is lehet rossz napod, nem megy úgy a játék, akkor még a csúcson voltunk. Akármilyen rendszer van tökéletes nincs, 1-1 meccsen meglesz az ellenszer, vagy elpártol a szerencse. Évekig nem volt ellenszer erre, most már van mert nincsenek kisebb nagyobb újítások a kezdő ugyanaz csak 10 évvel idősebbek. Ez a probléma. Akiket hozunk azok meg életükbe nem egy érintőztek.

RA7 2020.07.24. 22:35:02

@Eminusz:
Biztos hogy nem kap az edző szabad kezet mert Setien nem ilyen fos játékot játszhat mégha nincs is tekintélye.
A bérelt helyek kifejezés lt én továbbra sem értem. És ilyen nincs. Azért játszanak mert nincs más. Puyol, Xavi, Iniesta, Alves, Neymar szépen elmentem évről évre és őket se tudtuk pótolni. És még mindig az ő hiányposztjukkal vagyunk elfoglalva. Ha Messiéket is kivesszük akkor őket se tudná pótolni ez a szerencsétlen elnök. Én ezt így látom. Nyilván én se őket akarom mindenáron a kezdőbe látni, mentornak tökéletesek lennének. Suarez mióta könyörög egy helyettesért és szarnak rá. Épp ezért nem hiszem ezt a bérelt helyes dumát. Képzeld el hogy a 30+ évesek helyett is Gomesek rohangálnának. Vagy a beharangozott Xavi utód Arthur helyett aki visszaesett nagyon de ez az egész csapatra elmondható, mégis most ő lett mindenki szemében a bűnbánk és jött cserébe egy 30 éves. Így kell építkezni? Vagy nézzük úgy hogy tényleg Arthur a hibás, vagy Gomes vagy Digne vagy akárki. Az Busquets vagy Rakitic hibája hogy még az ő 32 éves szintjüket se tudják megütni a fiatalok?? Sajnos még az öregek így is többet érnek mint egy fiatal Arthur ezek szerint,akik hoznak egy átlagot ami ezüstre jó de a többiekkel a dobogó se lenne meg jó eséllyel.
Szerintem egyértelmű fent nincsenek a helyzet magaslatán és akkoe finoman fogalmaztam ez a probléma forrása nem az öregek. Úgy tűnik őket védem, de én csak próbálok tisztán látni. Ha nincs más nekik kell játszania.

celestial 2020.07.25. 06:23:20

@RA7: jóindulatú leszek...nem érted a problémát :)

Robi71 2020.07.25. 07:01:08

@RA7: Ne erőlködj megmagyarázni valamit olyanoknak, akik ennyi év után még mindig azt hiszik, hogy Barto a Mikulás....akik mindenért Cruyff-t, Laporta-t, Pep-t vagy a veteránokat hibáztatják. :)

sunt 2020.07.25. 07:29:06

@Robi71: Gratulálok! Most bizonyítottad, hogy olyan állásponttal vitatkozol,. amelyiki nem is létezik. Így könnyű...

celestial 2020.07.25. 07:32:49

@Robi71: látod hülyegyerek...megint állítasz vmit ami csak a kis beteges fejedben létezik....
Ha lenne gerinced...és ha csak egy kicsit is egyenes ember lennél...de mindketten tudjuk hogy ennek semmi esélye :)

kritizator 2020.07.25. 08:51:35

@celestial: a hülyegyerek azert erős

Engem is idegesít néha, de azért na.

GYLS 2020.07.25. 09:11:42

@RA7: Látom, Te sem a lényeget fogtad meg. Szerencsének nevezed a Chelsea és az Inter Barcával szembeni továbbjutását. Nem, azok egy tudatosan kidolgozott és a játékosok által a pályán tökéletesen végrehajtott taktikának voltak a következményei. Ők voltak az elsők, akik megölték a tiki-takát. És ezt követték azóta egyre többen. És mi mit léptünk ezen taktika ellen? Változtattunk bármit is az évek során? Nem! Pedig abból a csapatból mára már csak Pique, Busquets és Messi maradt. Szóval, csak hárman vannak, akik 10 évvel idősebbek.

Eminusz 2020.07.25. 10:16:08

@RA7: Akkor ebben nem értünk egyet, de nagyon tetszik, hogy veled lehet normálisan vitatkozni, személyeskedés nélkül és hogy a véleményedet érvekkel alátámasztva osztod meg a "szerintem" szó használatával, nem úgy mint egyesek.... :)
És hogy reagáljak, én sajnos azt látom, hogy vannak bérelt helyek.. Többek között ennek tudom be a felesleges igazolásokat is és hogy némelyik játékos nem tudja azt nyújtani, amire valójában képes.... Gondolok itt De Jongra, aki rendre támadó középpályást vagy szélsőt játszik, holott az ő posztja a középpálya szívében van, ahol Busquets "foglalja a helyet"... Szerinted De Jong sem üti meg a szintet, azért nem szorította még ki Sergiot? Nagyon kíváncsi vagyok a véleményedre erről. :)
Aztán, felhoztad Suarezt és a helyettest.. Na én épp ebben látom a problémát! Itt sosem volt olyan, hogy valamelyik alapember HELYÉRE igazoltak volna, csak az adott alapember MÖGÉ! Most komolyan, ki az a játékos, akit ha megkeresnek a Barcelonától és azt mondják neki, hogy gyere hozzánk CSERÉNEK, akkor szívesen jön?? Hát elmondanám, pont olyan játékosok, akik az elmúlt években jöttek! Akik vagy nem ütik meg a szintet és jó nekik a Barca padja vagy akik jó pénzért simán elvállalják a Barca padját.... De nekünk nem épp olyan játékosok kellenének, akik meccsről meccsre bizonyítani akarnak?? Akik igenis meg merik pályázni akármelyik alapemberünk posztját! Olyan kell, aki azt mondja, hogy "áá úgy sincs esélyem bekerülni a kezdőbe, mert Suarez sokkal jobb nálam, jó nekem a pad" vagy aki azt, hogy "lehet, hogy még nem vagyok olyan szinten mint Suarez, de azon fogok dolgozni, hogy kiszorítsam a kezdőből!"?? Hát én a másodikra szavazok... Ezek az igazán jó játékosok! De ezek nem jönnek, ha eleve úgy keresik meg őket, hogy "kell egy csere, rád gondoltunk"... Márpedig ezek így lettek megkeresve... Nekem ez a véleményem. :)

Eminusz 2020.07.25. 10:31:17

@GYLS: Ebben mondjuk nem értek egyet.. Mármint a tiki-takás résszel... Én már több mint 5 éve nem vélem felfedezni a tiki-takát a Barca játékában.. a tili-toli ugyan hasonlóan cseng, de köze sincs hozzá. :) Ha nem tértünk volna el a tiki-takától és ennek megfelelő játékosok lennének a keretben, akkor még mindig Európa csúcsán lenne a csapat! Mert nem értek egyet azzal, hogy "megölték a tiki-takát"! Ez pont az a taktika, amit nem lehet kiismerni szerintem.. Gyors labdajáratás, kiszámíthatatlan időzítésű kiugratás, 0-ra kijátszott védelem... Ehhez mi kell? Pontosság, jó labdatartás, magas játékintelligencia és ami talán a legfontosabb, jó kondi! A mostaniak hol lennének képesek erre? Ha az első három feltétel még teljesülne is (de még az sem sajnos..), erőnlét hiányában esélytelen, hogy tudnák ezt játszani.... Erre a jelenlegi keret már nem alkalmas, csak nagyon kevesen (Messi, Griezmann, De Jong...) talán ennyi... Mindig védem Griezmannt és ennek pont az az oka, hogy egyedül nála látom azt, hogy próbálja ezt játszani, egyszerűen nincs partnere hozzá.. Megkapja és azonnal passzolja is tovább és mozog.. A többieknek is így kéne, de azok inkább lassítják a játékot. Ez a Griezmann a 10 évvel ezelőtti Barcába is simán befért volna, a többiek nem igazán... Jött egy a Barcelona játékára maximálisan alkalmas klasszis egy olyan Barcelonába, ahol a Barcelona-féle játék már meghalt.. Én így látom sajnos.. Visca el Barca!!!

GYLS 2020.07.25. 10:50:13

@Eminusz: Némi ellentmondást vélek felfedezni. Azt írod, a jelenlegiek közül Messi, Griezmann és deJong alkalmas a régi tiki-takára. Felsorolsz három kitételt, ami ehhez kell. Szerintem Messinél a fizikai képessége, Griezmannál pedig maga a stílus nem fér bele. deJongról pedig még korai bármit is megállapítani (egy éve van itt, ráadásul nem az igazi posztján játszik).
Tiki-taka: labdabirtoklásra alapuló, kis területre szűkített, rövid, sokpasszos formáció. Melyik eleme is változott az évek során? Ma is ugyanezek a játékunk alapjai. Csak ma hiányzik a kreativítás és a sebesség. De ez utóbbi mondattal, egyetértünk.

celestial 2020.07.25. 11:03:45

@kritizator: jajj nehogy már ne lehessen nevén nevezni a dolgokat....mit csináljak? Simogassam meg a buksiját, hogy jól van robika igaz hogy állandóan mellébeszélsz meg kitalátsz dolgokat ( hazudozol) stb stb....max akkor túlzás a " hülyegyerekezés" ha vmi rajta kivülálló ok miatt ekkora pöcs...
De persze én vagyok a rossz :)
Amúgy meg lesz@rom...bocs..

Eminusz 2020.07.25. 11:10:07

@GYLS: Nem igazán értem, amit Messiről és Griezmannról írtál. Mit értessz Messi fizikai képessége alatt?? Illetve Griemann esetében a játékstílusára gondolsz?? Mert szerintem abszolút Barca-stílusú játékot játszik.. Már nem ezt a mostanit, hanem az igazi Barca-játékot. :) Szerintem....
A hozzászólásod második felében pedig én vélek ellentmondást felfedezni. :D
Azt írod, hogy ez tiki-taka, csak hiányzik belőle a kreativitás és a sebesség (én mondjuk kiegészíteném a pontosság és az erőnlét hiányával..), de ez olyan, mintha azt mondanád a tésztára, hogy ez rizseshús, csak hiányzik belőle a rizs meg a hús. Szerintem... :)

GYLS 2020.07.25. 11:34:15

@Eminusz: Tavasszal láthattunk pár régi Barca mérkőzést. Messi azokon szárnyalt, 2-3 kilométerrel többet mozgott mint manapság (lsd. UEFA BL statisztikák, 8 km alatt/90 perc) Azt írod, a tiki-taka lényegét kiegészíted az erőnléttel. Akkor most Messiből a rizs, vagy a hús hiányzik?
Pontosság: akkor mire ezek a fantasztikus mutatóink? kb. 800 passz/mérkőzésenként, 90 %-hoz közeli pontossággal. Xaviéknál sem volt jobb. De annak oka is volt. Mertek vállalkozni, kockáztatni. Gyorsabbak voltak, és ezzel a hiba lehetősége is nagyobb volt.
Griezmann: nem tudom, most kihez hasonlítsam? Szerintem összjátékban Eto'o, Villa, Henry de még Pedro szintjét sem éri el. És most azért Őket írtam, mert Grizi sem nem igazi center, sem nem szélső támadó. Nálunk mégis ezeken a helyeken kell hogy mutasson valamit. Az Ő igazi helye a középpályások és a támadók (leginkább center) közötti terület lenne.

Robi71 2020.07.25. 12:06:22

@kritizator: "Boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyek országa" :)

Eminusz 2020.07.25. 12:29:19

@GYLS: Messivel kapcsolatban meggyőztél. :) Belátom, az erőnléte nem feltétlenül lenne alkalmas a régi játékra...
A passzpontosságról annyit, hogy a mai Barca nagyrészt hátrafele vagy oldalra passzol, míg Xaviék leginkább előre, ahol az ellenfél védői tömörültek.. Egyértelmű, hogy nem volt akkora a passzpontosság, de ezt meg is válaszoltad te magad. :) Viszont én úgy látom, hogy sok az eladott labda.. A statisztikák ellenére..
Ami Griezmannt és a többiekkel való összehasonlítását illeti, az előző hsz-omban leírtam, hogy Griezmann hiába játszaná azt a játékot, nem igazán talál partnerre ebben... Az összjáték akkor megy, ha mindenki kiveszi a részét. Régen ez megvolt, most nem látom...

Robi71 2020.07.25. 12:49:50

@Eminusz: Messi erőnlétével semmi gond. Aki ezt megkérdőjelezi, az nem érti a játékát. Messi-nek az utolsó utáni percben is képesnek kell lennie a rágyorsításra, a váratlan húzásra. Ha meccs közben feleslegesen össze-vissza rohangálva kifárasztaná magát, idő előtt elfogna. Nem véletlen, hogy minden meccsen játszik...és végig a pályán van.

RA7 2020.07.25. 13:30:28

@GYLS:
Teljesen értem amit írtál. Akkor a csúcson voltunk és igenis kellett a szerencse is. Inter les gól, a végén elvett szabályos Bojan gól vagy a Chelsea ellen kihagyott Messi büntető. Nem mondom hogy nincs igazad abban hogy ezek a meccsek ne segítették volna az "ellenszer" kitalálásában, de a megfelelő hőfokon játszva ez a taktika még mindig nyerő lenne. Ahogy mondod semmi újat nem vitt bele évekig a csapat így a játékosok kora miatt is maga a játék lassult így annak könnyebb levédekezni. De általában a csúcson lévő csapatok nem nyúlnak a nyerő taktikához, mindig van pár olyan meccs amikor van egy egy megfelelő taktika ezek a csapatok ellen, de szezonokon át eltart míg minden csapat megtudja oldani a kivédekezését. Atletico kiverte a Poolt akkor most ez a megoldás az ő focijukra?? Olvastam olyat is hogy Simeone letaktikázta Kloppot. Csak a fejemet vertem a falba mikor ezt olvastam. Kb annyi köze volt Simeone taktikájának a visszavágóhoz mint nekem. Simán kihagyott mindent a Liber2, az Atletico meg egy védelmi hibának hála gólt szerzett. Klopp viszont felismerte amire te is céltól hogy a Madrid elleni döntőig vezető totális futball megállítható, ezt felismerve stabilizálta a védekezést, amit pl az Ajax nem tetr ugye.

Robi71 2020.07.25. 13:39:14

@RA7: Az a futball, amit akkor játszottunk amikor a csúcson voltunk...a legtöbb szakértő szerint is minden idők legjobb futballja volt. Én is ezen a véleményen vagyok...abból amit eddig láttam. Saját nevelés, saját filozófia.
Korábban csak összevásárolt sztárcsapatoktól láttam hasonlót (Milán, Real).
De ehhez mérhetőt, igaz rövid ideig csak a 95-ös Ajax-tól láttam. Ott ráadásul még "kiegészítő" sztárigazolások sem voltak....csak remek szakmai munka eredménye volt.

RA7 2020.07.25. 13:44:52

@Eminusz:
Lehet így van ahogy mondod, de szerintem azért nem mert a többiek pótlása sem sikerült, akkor hogy sikerülne az övék? A távozók pótlása nem fenyegetné az állítólagos bérelt helyeseket de mégse vált be senki azokon a helyeken.
De Jong az alagút a fény végén szerintem! Én azt annak tudom be hogy van Rakitic, Vidal, Arthur, Busquets, de Jong középre. Ebből 3 kezdő. Ha de Jong a posztján játszik akkor Busquets játszana feljebb ami még annál is nagyobb hülyeség lenne mint hogy de Jong van ott. Arthur sérült volt állandóan maradt 4 ember. De Jong lendülete elbírja azt a posztot de sajnos semmi hasznunk belőle, de képzeld el ott Sergiot? Ez mind annak köszönhető nincs irányítónk. A végén hálisten hozzányúltak Puighoz. Puig, de Jong a saját posztján jól hangzik már de még mindig van egy üres hely a Busi, Vidal, Rakitic triónak. Plusz jön Pjanic, így de Jong ismét nem lesz a helyén. Én ezt így látom. :( ez mind elnöki hozzá nem értés. Minek kell Pjanic ahol ott van Busi és de Jong? Miért nem egy van de Beek, Havertz vagy egy irányító jött???

A Suarezes dologra:
Ez elmondható minden nagycsapatra hogy nem akarnak jó játékosok cserének jönni, és csak kiegészítő embereket igazolnak. De Jong esete ellentmond ennek viszont. Tudja hogy 1-2 év múlva övé lesz a poszt már most is az övé lehetne ha meglenne évek óta a régiek pótlása,de ide vezethető vissza az egész hogy egyszerűen nincs megoldva! Vagy a másik része hogy miért jönne ide meghatározó játékos amikor látja hogy mi folyik itt? Botrány botrány hátán, nincs koncepció, a nagyra tartott utánpótlás romokban, elhagyta a klub azokat az elveit amiért mindenki ide vágyott. :(

RA7 2020.07.25. 13:47:04

@Robi71: ahogy legutóbb is űr focit játszott az Ajax. Csak ott nem tudják megtartani a játékosait így a csillagok együtt állása kell hogy 1 évre kijöjjön a lépés. De egy értelmes vezetéssel egy Barca szintű csapat évekig fent tudja ezt tartani mert nem mennek el a játékosok a csúcsról!

Robi71 2020.07.25. 13:53:38

@RA7: Korábban sikerül egybetartani egy-egy sikergenerációt (70-80-90-es évek)....később a megváltozott gazdasági helyzetben (gigaklubok megjelenése) erre már nem volt lehetőségük. Ez a modell, amit követnek...

RA7 2020.07.25. 14:06:32

@Robi71: így van, ennyit számít egy normális elképzelés! Nálunk ez már nincs pedig egyben tudnánk tartani a gárdát a kicsikkel ellentétben

Robi71 2020.07.25. 15:19:38

@RA7: A Dortmund-nál is érdekes szakmai munka folyik.

RA7 2020.07.25. 16:44:24

@Robi71: ha olvasod a hozzászólásaimat akkor nálam ott kezdődik az elnök után hogy körbe veszi magát jó tehetség kutatókkal. Többek között Ajaxból vagy Dortmundból hoznám őket.

Robi71 2020.07.25. 17:18:41

@RA7: Az Ajax kinevel...a Dortmund ezzel szemben egy szinttel felette van, ők már komolyabb összegekért igazolnak fiatal tehetségeket és ebben alig van mellényúlásuk. Ehhez nagyon értenek.

GYLS 2020.07.25. 17:54:32

TerStegent jobb lábát a BL után műteni kell. Kb. 4 hónapos kihagyás vár majd rá.

RA7 2020.07.25. 19:00:29

@Robi71:
Tudom, épp ezért hoznám mindkét csapattól az embereket. Előbbi az utánpótlásba hozna a csillagokat, a másik meg a kezdőbe.

celestial 2020.07.26. 07:40:20

@Robi71: azt sem tudod mit jelent amit leírtál :)
Ha tudnád nem írtad volna :)
( mélyen hallgat v. mellébeszél ) ;)

Robi71 2020.07.26. 10:49:42

@celestial: Ne erőlködj. Nem bántok ilyen nyomorult kisembereket, mint te vagy. Elég a te bajod, csak te ezt sem fogod fel. Jó neked. :)

celestial 2020.07.27. 06:20:43

@Robi71: :)
Személyeskedve mellébeszél :)
Erőlködik a nyavalya :)
Csak úgy dobálod a magas labdákat :)
Szal ha idézel próbálj meg tisztában lenni az idézet jelentésével is mert ez így elég gáz :)
Nem baj megpróbáltad ;)
Értem én hogy próbálsz vkinek tünni de kilóg a lóláb ;)

sunt 2020.07.27. 06:25:05

Tudom, hogy népszerűtlen leszek, de attól tény, hogy változás addig nem lesz, amíg Busi és Lajos alapjátékosok. Ha legalább őket is bőséggel rotálnák...

világostobája2.0 2020.07.27. 07:11:32

@celestial: Hagyjad hadd örüljön a saját kis pocsolyájának...

Robi71 2020.07.27. 10:01:43

@celestial: Csak miattam olvasod és szólsz hozzá a bloghoz. :) Ennél mi lehet szánalmasabb?

celestial 2020.07.27. 10:47:08

@Robi71: gyógyithatatlan vagy...
1. mondat..állitasz vmit ami megint csak a kis buta fejedben létezik 2. mondatban felteszel egy kérdést aminek nyilván semmi értelme mert az első mondatból következik :)
Tényleg jól el vagy a kis pocsolyádban :)
De legalább ott te vagy a király ;)
Amúgy ha nem ilyen gerinctelen sunyi módon kommunikálnál nem lenne nagy bajom veled...de ne erőltesd..ezt már megbeszéltük anno...képtelen vagy rá...így neveltek ...lehet nálatok ez a természetes..

Robi71 2020.07.27. 15:00:24

@celestial: Személyeskedésekkel provokálsz , kóstolgatsz folyamatosan....és ezzel ki is merül a tevékenységed a blogon. Érdemben semmihez sem tudsz hozzászólni.

celestial 2020.07.27. 15:54:20

@Robi71: hát ha te annak veszed hogy vki egyenes választ vár tőled akkor nem tudok mit csinálni...plusz neked az is provokáció ha felhívják a figyelmed hogy tévedsz :)
nem vagy hosszászokva..ez van..
Tevékenység a blogon...jogos én nem írom le ezerszer ugyanazt mert nem látom értelmét + a te tevélenységed is összelehetne foglalni kb 10 mondatba ( mindenért barto countinho dembi a hibás messi az isten + a 30asok..senkimasnemérsemmit blablabla...hadd ne soroljam...tényleg kb 10 mondat...és te ezeket hányezerszer ismételted el?
Remélem büszke vagy :)
Na de ok a lényeg hogy én levontam a megfelelő következtetés...te meg csak dagonyáz tovább kis királyságodban ;)

Robi71 2020.07.28. 11:33:15

@celestial: Akkor remélem többet nem szólítasz meg és harmadik személyben sem utalsz rám. Igaz, ezt már többször megigérted. :(
süti beállítások módosítása